اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

سایت تیر و کمان آبیک زیرساخت مطلوبی ندارد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک با بیان اینکه سایت تیر و کمان زیرساخت مطلوبی ندارد و پایلوت تیراندازی با کمان کشور محسوب می‌شود، از پرورش و افزایش ورزشکاران این رشته ورزشی خبر داد.

سایت تیر و کمان آبیک زیرساخت مطلوبی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، ابراهیم برخورداری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان آبیک که در سالن جلسات اداره ورزش و جوانان آبیک برگزار شد، با اشاره به جمعیت 95 هزار نفری این شهرستان و کمبود امکانات و زیرساخت‌های ضعیف و بسیار کم ورزشی و انجام نیازسنجی اظهار کرد: برای اینکه ورزش شهرستان به تعالی برسد پیش‌بینی هزینه‌ای که شده حدود 110 میلیارد تومان است.

وی اولویت نخست اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک را پیگیری پروژه استخر نیمه کاره با پیشرفت فیزیکی 30 درصد دانست وافزود: 3 میلیارد تومان از اعتبارات سال گذشته جذب شده که برای سقف استخر احداث شده در جنب سالن پیامبر اعظم (ص) هزینه می‌شود این در حالی است که پیمانکار این پروژه أخذ شده و طی چند ماه آینده آغاز به کار می‌کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک با اشاره به اختصاص 10 میلیارد تومان از سفر رئیس‌جمهور به پروژه استخر ادامه داد: پنج میلیارد تومان از این اعتبار جذب و برای استخر هزینه می‌شود و پنج میلیارد تومان دیگر هم در سال آینده جذب و هزینه خواهد شد.

برخورداری اضافه کرد: پیگیر طبقاتی کردن سالن پیامبر اعظم(ص) برای رشته‌های مختلف رزمی هستیم چرا که علاقمندان و مخاطبان زیادی دارد؛ سالن ژیمناستیک شهرستان آبیک بهترین سالن استان قزوین محسوب می‌شود این در حالی است که در رشته تنیس روی میز قهرمان داریم اما سالن اختصاصی تنیس نداریم و مکان ورزشکاران این استیجاری و متعلق به آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه سایت تیر و کمان زیرساخت مطلوبی ندارد و پایلوت تیراندازی با کمان کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: بهسازی کف سایت و حصار آن در دستور کار قرار دارد و فوم‌های پشت سیبل هم به این سایت اختصاص یافته ؛ ازاستان‌های دیگر در این سایت حضور می‌یابندکه درنظر داریم تعداد ورزشکاران رشته تیراندازی با کمان را افزایش دهیم که در حال حاضر برادران عبادی دو مربی این رشته ورزشی در بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه به سر می‌برند.

این مسئول ورزشی بیان کرد: در رشته هندبال استعدادهای درخشانی داریم و بیشترهندبالیست‌ها درتیم استان قزوین و لیگ برترحضوردارند و دلی کار می‌کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک به تجهیز پنج سالن ورزشی به سیتم روشنایی اشاره کرد و افزود: طی سه ماه خدمت در شهرستان آبیک بیش از 50 مسابقه و رویداد ورزشی، بدون چشم داشت و ریالی اعتبا ر دولتی توسط هیئت‌های ورزشی برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

برخورداری با اشاره به وجود یک زمین چمن مصنوعی در شهر آبیک و خریداری چمن مصنوعی برای شهرک فردوس شهر آبیک از سوی استانداری قزوین و واگذاری آن به اداره کل ورزش و جوانان استان ادامه داد: زیرساخت این پروژه توسط شهرداری آبیک در حال اجراست و طی ماه‌های آینده تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به نامه اخیر مبنی بر حذف مالیات از شرکت‌های حامی ورزش اضافه کرد: با توجه به وجود شرکت‌ها  کارخانجات متعدد در شهرستان آبیک، با همفکری با مسئولان ارشد شهرستان آبیک از ظرفیت آنان برای حمایت از رشته‌های ورزشی استفاده خواهیم کرد.

این مسئول ورزشی از استقرار بسیج ورزشکاران در اداره ورزش و جوانان شهرستان ابیک خبر داد وتوضیح داد: نشست صمیمی با حضور هیات‌های ورزشی و بسیج ورزشکاران برگزار خواهیم کرد تا در کنار هم در حوزه ورزش، اتفاقات خوبی رقم بخورد.

راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی طبق نیازسنجی

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک افزود: بر اساس نیازسنجی با دهیاران نسبت به راه‌اندازی خانه ورزش روستایی در روستاهای شهرستان آبیک طبق سرانه جمعیتی و فضای لازم اقدام می‌شود.
برخورداری ادامه داد: احداث زمین چمن در شهر خاکعلی هم در دستور کار قرار دارد و بخشدار بشاریات و شهردار خاکعلی پیگیر زمین این پروژه هستند.

وی با ذکر اینکه ورزش درکنار رسانه معنا پیدا می‌کند و سبب تقویت و تزریق روحیه، امید و نشاط به جامعه می‌شود،  خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ورزش و تحرک موجب جلوگیری از گرایش نوجوانان و جوانان به سمت آسیب‌های اجتماعی، کاهش بی‌تحرکی و دوری نسل نوجوان و جوان از سرگرم شدن به گوشی هوشمند و مسائل مختلف دیگر می‌شود.

این مسئول ورزشی بیان کرد: ورزش را می‌توان در ابعاد توسعه زیرساخت‌های ورزشی، آموزش مربیان و به روزرسانی دانش آنان، برگزاری رویدادها و مسابقات ورزشی و بازتاب خبری فعالیت‌های ورزشی به عنوان تکمیل کننده فرایند ورزش تقسیم کرد و نقش رسانه‌ها را در سوق دادن مردم به سمت ورزش موثر بیان کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول