اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سرعت نخست‌وزیر و رئیس پارلمان عراق در عقد قراردادهای بزرگ با ترکیه

یک وبگاه خبری عراقی نوشت، در حالی که تجاوزات ترکیه به خاک عراق ادامه داد، نخست‌وزیر و رئیس پارلمان تجازهای آنکارا را نادیده گرفته و در حال واگذاری پروژه‌های بزرگ به ترکیه هستند.

سرعت نخست‌وزیر و رئیس پارلمان عراق در عقد قراردادهای بزرگ با ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نجم الجبوری» استاندار نینوا (شمال عراق) اعلام کرد، این استان قراردادی با دو شرکت ترکیه‌ای به منظور بازسازی فرودگاه موصل بسته است.

بر اساس گزارش «آناتولی»، وی افزود، دو هلدینگ ترکیه‌ای «تاو» و «انشاءات ۷۷» که دارای تجارب بین‌المللی هستند کار بازسازی فرودگاه موصل را بر عهده خواهند کرد.

الجبوری تصریح کرد، فرودگاه موصل که قبلا فرودگاهی داخلی بوده به فرودگاهی بین‌المللی تبدیل خواهد شد و بازسازی آن به زودی آغاز می‌شود.

وب‌سایت عراقی «المعلومه» در خبری در همین رابطه نوشت، در حالی که قوای سیاسی و مردمی در عراق خواستار پایان حضور نظامی ترکیه در عراق و جلوگیری از تجاوز ترکیه به خاک عراق هستند «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور اقدام به امضای قرارداد با هلدینگ‌های ترکیه‌ای برای بازسازی فرودگاه و ایجاد نیروگاه‌های برق می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده، الکاظمی با این اقدامات، خود را در شرایط سخت قرار داده و افکار عمومی را تحریک می‌کند بویژه که ترکیه در ماه گذشته یک منطقه گردشگری در «دهوک» را بمباران کرد و چندین شهروند عراقی کشته یا زخمی شدند.

المعلومه افزود، علیرغم ادامه تجاوز ترکیه به خاک عراق و قطع آب فرات و دجله به روی عراق توسط آنکارا، اما همچنان شرکت‌های ترکیه‌ای بیشترین تأسیسات عراق را در دست دارند.

در ادامه این گزارش آمده، همزمان حزب «تقدم» به ریاست «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان که مدیریت استان‌های الانبار و نینوا را در دست دارند، قراردادهای بزرگ را تنها به شرکت‌های ترکیه‌ای واگذار می‌کنند.

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با گروهک تروریستی پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. گروهک پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول