اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آغاز مجدد حملات ترکیه به شمال عراق

جنگنده‌های ترکیه عصر امروز، اطراف روستای «سکیری» در دهوک واقع در شمال عراق را برای دومین بار متوالی بمباران کردند.

آغاز مجدد حملات ترکیه به شمال عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع عراقی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه از آغاز مجدد حملات ترکیه به شمال عراق خبر دادند.

یک منبع امنیتی در «دهوک» خبر داد که جنگنده‌های ترکیه عصر امروز، اطراف روستای «سکیری» واقع در «العمادیه» را برای دومین بار متوالی بمباران کردند.

این منبع به پایگاه خبری شفق نیوز گفت که تا کنون، آماری از تلفات و خسارات این حمله منتشر نشده است.

منبع مذکور همچنین مدعی شد که این حملات، پایگاه عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را هدف قرار داده است.

در همین ارتباط، ششم مرداد ماه جاری، از حمله راکتی به پایگاه نظامی ترکیه در «بامرنی» واقع در استان دهوک خبر دادند.این حمله در واکنش به حمله توپخانه‌ای اخیر آنکارا علیه یک منطقه گردشگری در این استان صورت گرفت.

چندی پیش، منابع رسانه‌‌ای عراق از شنیده شدن صدای هفت انفجار در داخل یک پایگاه نظامی ترکیه در عراق خبر دادند و اعلام کردند که با چند پهپاد بال ثابت، پایگاه نظامی «بامرنی» واقع در مرزهای مشترک عراق و ترکیه هدف قرار گرفته است.

منابع خبری عراق، همچنین از حمله ارتش ترکیه به شمال این کشور و اصابت یک گلوله توپ به تفرجگاهی در شهر «زاخو» واقع در استان «دهوک» در منطقه کردستان عراق خبر دادند. رسانه‌های عراقی گزارش دادند که در پی این حمله، ۹ شهروند عراقی کشته و ۳۱ نفر مجروح شدند.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه،اظهارات مقامات عراقی درباره حمله ترکیه به منطقه کردستان را تکذیب کرد و گفت: «اتهامات وارده به خود را رد می‌کنیم و آماده همکاری با مقامات عراقی هستیم. چند سازمان تروریستی از جمله حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) همچنان در خاک عراق فعالیت دارند».

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با گروهک تروریستی پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. گروهک پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

آنکارا ادعا می‌کند که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند. اما در مقابل نیز صدها روستا به دلیل حملات ترکیه در شمال عراق و سوریه خالی از سکنه شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول