اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

استفاده 70 درصد جمعیت ازبکستان از اینترنت

وزارت نوآوری ازبکستان اعلام کرد حدود 70 درصد از جمعیت این کشور یا بیش از 24 میلیون نفر از اینترنت و 18.3 درصد از جمعیت کشور از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

استفاده 70 درصد جمعیت ازبکستان از اینترنت

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، وزارت نوآوری ازبکستان اعلام کرد که حدود 70 درصد از جمعیت ازبکستان یا بیش از 24 میلیون نفر از اینترنت و 18.3 درصد از جمعیت کشور از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

این وزراتخانه همچنین خاطرنشان کرد که میانگین سنی کاربران ازبکستانی شبکه‌های اجتماعی 18 تا 35 سال است. محبوب ترین پیام رسان فوری در ازبکستان با عضویت 80 درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی، تلگرام و با 20 درصد مخاطب واتساپ اعلام شده است.

 یادآوری می‌شود که در 1 آگوست، امکان استفاده از شبکه‌های اجتماعی توییتر، وی چت و VKontakte به طور کامل در ازبکستان فراهم شد.

همچنین به گزارش آژانس اطلاعات و ارتباطات جمعی این کشور، مذاکرات با پلتفرم TikTok به صورت موازی ادامه دارد.

پیش از این، «کارن کازاریان» تحلیلگر ارشد انجمن ارتباطات الکترونیک روسیه و مدیر کل موسسه تحقیقات اینترنت بیان کرده بود که مزیت رفع انسداد VKontakte احتمالا  شبکه اجتماعی روسیه بر اقتصاد این کشور تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

این کارشناس ضمن توجه به داده‌های انجمن روسیه در ارتباطات الکترونیکی گفت: در روسیه در سال 2021، حجم تجارت در شبکه‌های اجتماعی حدود 2.5 تریلیون روبل بوده است.

وی تاکید کرد که پتانسیل کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​در VKontakte بسیار زیاد است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول