اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش 30 برابری تعداد رسانه‌‌ها در ازبکستان

رئیس جمهور ازبکستان گفت: تعداد رسانه‌های گروهی این کشور نسبت به سال 2016 میلادی تقریبا 30 برابر افزایش یافته و امروز به 1962 رسیده است.

افزایش 30 برابری تعداد رسانه‌‌ها در ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در جمع کارمندان مطبوعات و رسانه‌های گروهی این کشور اظهار داشت: تعداد رسانه‌های گروهی در کشور نسبت به سال 2016 میلادی تقریبا 30 برابر افزایش یافته و امروز به 1962 رسانه رسیده است.

وی گفت: در سال‌های اخیر در این کشور برای تبدیل رسانه‌های گروهی به یک پل قابل اعتماد برای گفت‌وگو با مردم، توسعه خدمات اطلاع رسانی، رقابت سالم میان رسانه‌های گروهی، تحکیم پایه مادی و فنی آن‌ها و تشویق کارمندان برای تلاش بیشتر اقدامات گسترده‌ای انجام شده است.

میرضیایف ادامه داد: به‌ خصوص رسانه‌های خصوصی در زندگی ما از جایگاه مهمی برخوردار هستند. آنها در تامین کثرت گرایی افکار در جامعه یک عامل مهم هستند و برای اجرای اصلاحات اساسی، پوشش جسورانه نارسایی‌ها و مشکلات کمک می‌کنند.

رئیس جمهور ازبکستان اظهار داشت: لازم به ذکر است که با هدف همگرایی تلویزیون و شبکه‌های اینترنت پلتفرم اینترنت معاصر و اپلیکیشن اندروید ایجاد شده است. در فضای ملی اطلاع رسانی تعداد نشریه‌های اینترنتی طی 6 سال گذشته تقریباً دو برابر افزایش یافته و به 677 رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در نتیجه این سازمان‌های دولتی و غیردولتی منابع اطلاع رسانی بیشتری را به دست آوردند، فرصت‌های فراوانی برای گفت‌وگوی مستقیم با مردم، پوشش سریع مشکلات آنها، اظهارنظرهای آشکار، عینی و انتقادی در رسانه‌ها درباره موضوعات مختلف ایجاد می‌شود.

میرضیایف عنوان کرد: یکی دیگر از وظایف اولویت دار- ایجاد امکانات مناسب برای شهروندانمان در زمینه اطلاع رسانی، افزایش نقش و نفوذ رسانه‌های گروهی در انجام کنترل عمومی بر فعالیت سازمان‌های دولتی و مدیریت است.

رئیس جمهور ازبکستان یادآوری کرد: در این زمینه یک بار دیگر تاکید می‌کنم که ما کشور دموکراتیک می‌سازیم، آزادی بیان و مطبوعات همیشه تحت حمایت قانون اساسی، قوانین و رئیس جمهور کشور قرار خواهد گرفت.

میرضیایف در پایان تاکید کرد: ممانعت از انجام آزادانه فعالیت‌ قانونی کارمندان رسانه‌های گروهی باید به عنوان مخالفت با اصلاحات دموکراتیک و لطمه زدن به اعتبار کشور تلقی شود. مقامات دادگاه و دادستانی‌ها با اینگونه موارد منفی به طور قاطعانه برخورد کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول