اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پهپاد «آک سونگور» به تسلیحات نیروی دریایی ترکیه اضافه شد

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که یک پهپاد جدید نظامی از نسل «آک سونگور» را به تسلیحات نیروی دریایی این کشور اضافه کرده است.

پهپاد «آک سونگور» به تسلیحات نیروی دریایی ترکیه اضافه شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی دریایی ترکیه یک پهپاد نظامی جدید از نسل «آک سونگور» را که ادعا می‌شود تولید ملی آنکاراست، بعد از طی موفقیت‌آمیز آزمایش‌های میدانی در جنوب این کشور تحویل گرفت.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» و به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، وزارت دفاع ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این پهپاد جدید با هدف رهبری عملیات‌های نیروی دریایی ترکیه به پایگاه هوایی-دریایی دالامان منتقل و به مقامات آن تحویل داده است.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه خود ابراز امیدواری کرده است که پهپاد جدید ماموریت‌های خود را با موفقیت پشت سر بگذارد و به سلامت به سوی نیروهای دریایی این کشور بازگردد.

گفته می‌شود که پهپاد نظامی آک سونگور تولید شده توسط  شرکت صنایع هوافضای ترکیه «TOSAS» است و با دو موتور تولید داخل کار می‌کند.

رسانه‌های ترکیه مدعی هستند که این پهپاد جدید می‌تواند محموله‌ای به وزن بیش از ۷۵۰ کیلوگرم را حمل کند و در ارتفاع ۲۵۰۰۰ پایی حداکثر به مدت ۵۰ ساعت پرواز کند.

پهپاد آک سونگور برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ اولین پروازش را انجام داده بود و پس از آن اعلام شد که تمام آزمایشات میدانی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

پیش از این نیز، ترکیه مدعی  شده بود که پهپاد «بیرقدار» به طور تمام و کمال ساخت این کشور بوده، اما بعدها مشخص شد که برخی قطعات این پهپاد پیشرفته ساخت آمریکا، کانادا و سایر کشورهای اروپایی است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول