اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

شدت گرفتن بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از روز سه شنبه ۱۸مرداد تا جمعه سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان شدت می‌گیرد.

شدت گرفتن بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل هوشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار کرد: از روز سه شنبه ۱۸مرداد تا جمعه سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان شدت میگیرد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: اثرات این پدیده کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، و خیزش گردوخاک است.

این مسؤول بیان کرد: از ترددهای غیرضروری به شمال استان و به سمت استانهای خراسان جنوبی و کرمان، خودداری کرده و از قرار گرفتن در فضای باز به مدت طولانی خودداری کنند.

وی سایر مناطق استان را مصون از این پدیده ندانست و گفت: در این مدت زمان مناطق مرکزی استان من جمله شهرستان زاهدان، نوار شرقی و غرب استان نیز دستخوش وزش باد نسبتا شدید تا شدید خواهند بود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سطح هشدار این پدیده ی هواشناسی نارنجی اعلام شده است، براساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی آسمان استان صاف تا قسمتی ابری،  ارتفاعات جنوبی ساعات بعدازظهر رشد ابر برخی نقاط رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: تا دوشنبه در شمال و نوار شرقی  استان وزش باد شدید و گردوخاک، زاهدان و نواحی مرکزی و نوار غربی وزش باد نسبتا شدید گاهی گردوخاک پیش بینی می شود که از سه شنبه تا پایان هفته این شرایط تشدید خواهد شد. دریای عمان در نواحی شرقی مواج پیش بینی می شود.

انتهای پیام/3139/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول