به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، گرد و خاک شدید روز گذشته اهواز را فرا گرفت و برای ساعاتی موجب مختل شدن زندگی روزمره در این کلانشهر شد.
بسیاری از مردم اهواز که برای انجام کارهای روزمره خود به سطح شهر آمده بودند با بروز گرد و خاک آنی غافلگیر شدند و قصد بازگشت به خانه را داشتند.
در این بین برخی رانندگان تاکسی از فرصت بحران سوء استفاده کردند و کرایه را افزایش دادند تا سودی به جیب بزنند.
اما تاکسیرانی اهواز نیز که مثل گذشته در بحرانها هیچ نظارتی بر عملکرد تاکسیها ندارد این بار نیز نمره قابل قبولی نگرفت و مردود شد.
یکی از شهروندان در گفتوگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بعد از گرد و خاک ما از خیابان سلمان فارسی قصد بازگشت به منزل خود در اراضی پاداد را داشتیم که راننده کرایه را افزایش داد و هر چه اعتراض هم کردیم فایده نداشت.
وی افزود: از شهرداری اهواز انتظار داریم در چنین مواقعی نظارت خود را افزایش دهد تا حق شهروندان ضایع نشود.
شهروند دیگری نیز میگوید: شرایط آب و هوایی به یک باره تغییر کرد و آسمان سیاه شد؛ ما بهدنبال یافتن راهی بودیم که زود به خانه بازگردیم.
وی میافزاید: تاکسیهای اینترنتی با وجود اضافه کردن کرایهها حاضر به سوار کردن عابران پیاده نبودند و تاکسیهای زرد هم تعدادشان اندک بود.
این شهروند اهوازی ادامه داد: در مواقع بحرانی باید راهی برای بازگرداندن مردم به منازل اندیشیده شود تا ما هم متحمل خسارت نشویم.
به گزارش خبرگزاری فارس، هرچند بروز بحران شرایط سخت یکسانی به همه مردم تحمیل میکند و تاکسیداران از این امر مستثنی نیستند اما شهرداری اهواز باید تمهیدی بیاندیشند که مردم در این شرایط سخت به خانه بازگردند تا بر حجم خسارتها افزوده نشود.
استفاده از ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی، تشدید نظارتها، ارائه حمایتهای مالی و معنوی از تاکسی داران از جمله اقداماتی است که شهرداری اهواز بهعنوان متولی باید انجام دهد تا شهروندان در شرایط بحرانی آواره نشوند.
انتهای پیام/