اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آیت الله علم الهدی: هر جا مردم به میدان بیایند، خواست و اراده آنها به ثمر می‌‎نشیند

امام جمعه مشهد گفت: در طول تاریخ، هر جا مردم آمدند و در میدان اثرگذار بودند، توانستند تا خواست و اراده خود را به ثمر بنشانند.

آیت الله علم الهدی: هر جا مردم به میدان بیایند، خواست و اراده آنها به ثمر می‌‎نشیند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم منور رضوی برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری، اظهار کرد: سرنوشت این عالم ربانی که مظلومانه در اثر بروز یک جریان انحرافی در انقلاب مشروطیت به درجه رفیع شهادت نائل آمد، باید مورد تبیین قرار بگیرد زیرا در غیر این صورت، ممکن است حتی جریان‌های انقلابی اصیل جریان هم قابل تحریف باشد.

وی با بیان اینکه ولایت‌فقیه و حمایت مردم، دو مزیت اساسی انقلاب اسلامی و رمز دوام و استمرار آن بوده، گفت: انقلاب اسلامی به این خاطر استمرار پیدا کرده که اولاً در رأس آن یک مرجع تقلید قرار دارد و ثانیاً مردم همراه با آن هستند و این نهضت استمرار خواهد داشت مادامی‌که این دو عنصر در آن نقش‌آفرین باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: در طول تاریخ، هر جا مردم آمدند و در میدان اثرگذار بودند، توانستند تا خواست و اراده خود را به ثمر بنشانند. اساساً تمام مظالمی هم که در عاشورا بر اولیای الهی و امام معصوم(ع) پیش آمد، به خاطر فاصله گرفتن امت از ولایت بود. به طور مثال، در روز هفتم محرم‌الحرام سال 61 هجری قمری که عمر سعد، در جمع فرماندهان لشکر خود به شبث ابن ربعی مأموریت داد تا نزد امام (ع) برود و از او درباره علت همراه آوردن 84 زن و کودک به کربلا سؤال کند، شبث از انجام این مأموریت استنکاف کرد و در پاسخ به عمر سعد گفت که ای عمر، من خود از امضاءکنندگان دعوت‌نامه‌ای بودم که حسین‌ابن‌علی (ع) را به کوفه دعوت کرد و به همین خاطر، اگر نزد حسین (ع) بروم، شرمنده دعوت خود هستم.

علم‌الهدی ابراز کرد: شبث ابن ربعی یک نمونه از امضاکنندگان عهدشکن کوفی بود اما باید دقت داشت که او از جنگاوران صفین بود و حتی در سپاه امیرالمؤمنین(ع) با معاویه می‌جنگید اما مردم کوفه در نهایت به این دلیل از امام زمان خود رویگردان شدند که دنیای خود را حفظ کنند زیرا می‌دانستند که اگر خودشان حسین‌ابن‌علی (ع) را به شهادت نرسانند، دستگاه حکومت بنی‌امیه آنها را به سخت‌ترین شیوه مجازات خواهد کرد به همین خاطر، مردمی که نامه نوشتند و امام حسین (ع) را دعوت کردند، کار را به جایی رساندند که شمار لشکریان عمر سعد به 120 هزار جنگاور رسید و فرماندهی این لشکر هم در دست امثال شبث بن ربعی بود که حتی تا ذبح کودک شش‌ماهه، دست از جنایت خود برنداشتند.

وی گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم که توفیق سربازی در رکاب امام زمان (عج) را نصیب و روزی ما بگرداند و در مسیر عمل به تکالیف فردی و اجتماعی خود، برخلاف کوفیان عهدشکن در تاریخ خوش‌نام و در محضر اولیای الهی روسفید باشیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول