اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آیت الله علم الهدی: تعامل با جوانان و تلاش برای حل مشکلات آنان ضرورت دارد

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه از جمله موضوعات مهم در تحقق سبک زندگی خانوادگی بر اساس آموزه های دینی، شیوه تعامل و برخورد با جوانان در کانون خانواده است بر تعامل با جوانان و تلاش برای حلّ مشکلات آنان تاکید کرد.

آیت الله علم الهدی: تعامل با جوانان و تلاش برای حل مشکلات آنان ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در خطبه های امروز نماز جمعه مشهد در جوار حرم مطهر رضوی، گفت: در پی ریزی نظام رفتاری و سبک زندگی خانوادگی بر اساس تعالیم دینی، توجّه والدین به جوانان، به اندازه توجّه ایشان به کودکان و نوجوانان و بلکه بیشتر از آن اهمیت دارد. 

وی افزود: همان گونه که توجّه به فرزند در سنین کودکی و نوجوانی موجب بروز جایگاه آرامشگاهی خانواده می شود، توجّه به جوان و جوان داری نیز در آرامش بخشی به جریان حیات خانوادگی نقشی به سزا دارد. البته باید دانست که در موضوع جوان داری، افزون بر والدین، مسئولان و مدیران جامعه نیز وظیفه دارند؛ هر چند مسئولیت پدر و مادر بیشتر و سنگین تر است. 

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امروزه مهم ترین موضوعاتی که در جریان جوان داری مورد توجه والدین و مسئولان قرار دارد حلّ مشکلات اخلاقی، رفع دغدغه های معیشتی و ساماندهی زندگی زناشویی ایشان است.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: ابراز علاقه به حضرت علی(ع) و جشن گرفتن به واسطه واقعه تاریخی غدیر خم بدون شناخت دکترین سیاسی ایشان و ارائه تعریفی سکولار از این واقعه قابل قبول نیست.

وی با اشاره به ولادت حضرت امام هادی (ع) که در کودکی به مقام امامت رسیدند افزود: سه نفر از امامان ما در کودکی به مقام امامت رسیدند و این نشان دهنده این است که امامت، انتخابی و انتصابی نیست بلکه این مقام، ساختاری است.

امام جمعه مشهد گفت: بر همین اساس، واقعه غدیر نیز نشان دهنده جریان امروز ماست زیرا ثابت می‌کند دکترین سیاسی در افکار و اندیشه بشریت باید در اختیار رهبری باشد که به دور از خطا و اشتباه برای مدیریت جامعه است زیرا بر اساس فطرت بشریت نمی‌توان از رهبری خطاکار تبعیت کرد و امروز جامعه از مدرنیته و پسامدرنیسم که نتیجه ای جز خیانت و چپاول نداشته خسته است.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول