اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

۴۰ هزار نفر در قزوین درگیر معضل بافت فرسوده هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: وجود بافت فرسوده به مساحت بیش از 500 هکتار برای مردم در قزوین مشکل ایجاد کرده و ساخت و ساز جدید و استحکام بنا مقرون به صرفه نیست.

۴۰ هزار نفر در قزوین درگیر معضل بافت فرسوده هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیش از ظهر امروز با آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در این دیدار به بافت فرسوده و وسیع قزوین به مساحت بیش از 500 هکتار اشاره کرد و گفت: وجود این بافت برای ساکنین مشکل ایجاد کرده به گونه‌ای که اگر کسی بخواهد نسبت به استحکام بنا اقدام کند باید خیلی گودبرداری کند تا به زمین سفت برسد و بتواند یک تا 1.5 طبقه ساخت و ساز داشته باشد که به صرفه نیست.

وی افزود: با وجود این مشکل، افراد معطل می‌مانند و وادار یا ناگریز می‌شوند اقدام مذکور را انجام دهند که گویا کار غیر معقولی انجام می‌دهند.

آیت الله عابدینی ادامه داد: اگر مقدور باشد لازم است با رعایت مسائل میراثی، به ساکنین و مردم ساکن در بافت فرسوده قزوین فرصت یا ارفاقی داده شود تا بتوانند یک طبقه بیشتر بسازند که موجب می‌شود شهر هم نو شود و شرایط بافت فرسوده متغیر شود؛ حتی افرادی که نگاه اقتصادی برای ساخت و ساز دارند ساخت و ساز در بافت فرسوده برای آنان مقرون به صرفه نیست و تمایل دارند در جای دیگری ساخت و ساز کنند.

وی اضافه کرد: بافت فرسوده شهر قزوین واقعا دغدغه است و با توجه به اینکه جمعیت قابل توجهی حدود 40 هزار نفر با این مشکل مواجه هستند که لازم است تدبیر مناسبی اندیشیده شود.

وی به معرفی امام علی علیه اسلام به زبان خودشان مبنی بر اینکه (کوه سر به فلک کشیده‌ای هستم که از دامنه‌های من رودها و سیل‌ها جاری می‌شود و افکار و خیالات آدم‌ها نمی‌تواند تصور کند کجا هستم پرداخت و خاطرنشان کرد: یک تمدن سخت‌افزاری شامل آهن، سنگ، آجر، بنا، میراث و ساختمان و...داریم و تمدن دیگری هم داریم که نرم‌افزاری بوده و شامل آیات قرآن کریم، معارف نورانی امام علی علیه‌السلام، معارف صحیفه سجادیه است و تمدن حقیقی، قرآنی، ملکوتی و آسمانی محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بر ایجاد تحول جدی برای ملت، کشور و جغرافیای مقاومت اسلامی تاکید و بیان کرد: مشغول شدن به تمدن ظاهری همچون سنگ، آجر و آهن نباید ما را از تمدن حقیقی، عرفان و حماسه عاشورایی و قرآن و ... بازدارد.

نگران دفن تمدن اسلامی و ایرانی هستیم

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این دیدار با بیان اینکه زبان جدید در فضای مجازی را نمی‌دانیم و واژگان مناسب برای فضای مجازی نداریم، گفت: نگران این موضوع هستیم که تمدن ارزشمند اسلامی و ایرانی دفن شود که لازم است به زبان فضای مجازی مطالب بیان شود و ارتباط مناسبی در این فضا برقرار کنیم.

وی افزود: باید حرف‌ها، گزار و مطالبی در فضای مجازی منتشر شود که راه را به مخاطب نشان دهد و ماندگار شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیشتر سفرهای آیت الله حائری زمینی انجام می‌شد، ادامه داد: ایشان معتقد بود که سفر زمینی، بهترین فرصت برای مطالعه و تامل در آیات الهی است که با تامل ایشان، مسائل حکمی جدید، راهگشا و متفاوت آشکار می‌شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اذعان کرد: برخی که با قرآن کریم بسیار مانوس هستند با هر نگاه به این کتاب الهی، به مطلب جدیدی دست می‌یابند که به قول آیت‌الله جوادی‌آملی، قرآن انبار نیست و مانند معدن است که هر چه کار کنیم مطالب جدیدی از آن استخراج می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول