اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اقامت حدود ۱۰۰۰ مسافر در اقامتگاه های رسمی قزوین/ ۱۰ هزار بازدید نوروزی از آثار و اماکن تاریخی و باستانی استان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: طی چند روز اخیر، حدود ۱۰۰۰ مسافر در اقامتگاه های رسمی استان اقامت یافته اند.

اقامت حدود ۱۰۰۰ مسافر در اقامتگاه های رسمی قزوین/ ۱۰ هزار بازدید نوروزی از آثار و اماکن تاریخی و باستانی استان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا خزائلی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و پیگیری ها و توجه استاندار قزوین، اظهار کرد: برنامه های ویژه ای برای ایام نوروز در نظر گرفته شده و بیش از 9 نوروزگاه در سطح استان پیش بینی شده که تمام بناهای گردشگرپذیر را در بر می گیرد و بر این اساس برنامه های تعریف شده اجرایی می شوند.

وی افزود: جشنواره های متعدد و اجرای برنامه های آیینی متنوع به ویژه در مجتمع های بین راهی در دستور کار میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان قزوین در ایام نوروز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین ادامه داد: دولتخانه صفوی شامل سه موزه «سر در عالی قاپو، چهلستون و سرای سعدالسلطنه»، بناهایی مانند حمام قجر و موزه فرهنگ در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته و می توانند در مسجد جامع و مسجد حیدریه هم حضور یابند.

خزائلی اضافه کرد: در شهرستانهای استان قزوین، در طارم پایگاه تاریخی سمیرم، دریاچه اوان،گازرخان و قلعه حسن صباح و بناهای تاریخی دیگر شهرستانها هم در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته و این اماکن پذیرای مسافران نوروزی جهت بازدید است.

وی با بیان اینکه افزایش آمار بازدیدکنندگان در استان قزوین بعد از تحویل سال افزایش می یابد، توضیح داد: در 28 اسفند ماه تعداد حدود 5 هزار نفر بازدید و در 29 اسفند ماه هم تقریبا همین تعداد نفر بازدید از اماکن و آثارهای تاریخی و باستانی استان قزوین داشته ایم و در روزهای آتی هم تعداد بازدیدکنندگان و مسافران به استان افزایش خواهد یافت.

این مسئول تصریح کرد: طی چند روز اخیر، حدود 1000 نفر در فضاهای اقامتگاهی رسمی استان قزوین اسکان یافته اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین با اشاره به ظرفیت های بیشمار استان در حوزه های مختلف گردشگری و تاریخی، از رسانه های استان قزوین به ویژه خبرگزاری فارس درخواست کرد تا هم میهنان دراقصی نقاط کشور را جهت سفر به قزوین به عنوان مقصد گرشگری دعوت کنند تا هم با استان آشنا شوند و هم شاهد ارتقاء جایگاه شهر قزوین در حوزه گردشگری باشیم.

خزائلی همچنین گفت: در استان قزوین، بیش از 1400 اثر ثبت شده تاریخی وجود دارد و ایام نوروز بهترین فرصت برای بازدید از آثار تاریخی شاخص و مهم این استان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول