اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فضای شورای شهر اراک گل‌آلود نیست/ املاک شهرداری هبه شده است

سخنگوی شورای شهر اراک گفت: فضای شورا گل‌آلود نیست کسی به دنبال ماهی گیری نباشد.

فضای شورای شهر اراک گل‌آلود نیست/ املاک شهرداری هبه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس خسروانی ظهر امروز در نشست خبری بیان کرد: در طول یک سال گذشته هیچ مصوبه‌ای در شورا به تصویب نرسیده، مگر اینکه با رأی اکثریت شورا بوده باشد، توافق و اتحاد اعضا خود را در عمل نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: مباحث مطرح شده در خصوص انتخابات هیات رئیسه شورا یک بحث حاشیه‌ای است، تفاوت سلیقه است، چراکه وحدت شورا در مصوبات خود را نشان داده است، همه اعضای شورا در مطالبه‌گری از نهادها با وحدت نظر پای کار هستند.

سخنگوی شورای شهر اراک در ادامه با تأکید بر اینکه شورای ششم خود را پاسخگو می‌داند و تاکنون نیز ثابت کرده که با مردم شفاف است، گفت: مرکز پژوهش‌های شورا 16 سؤال پژوهشی را از  خدمات شهردار مطرح و ۱۸ طرح پژوهشی به شهرداری ارائه کرده که طرح شهر دوستدار کودک، شهر شفافیت شهرداری و شورا، طرح الزام شهرداری به هزینه کرد عوارض آلایندگی در راستای رفع آلایندگی از جمله این طرح‌ها است.

املاک شهرداری به عنوان هبه به اشخاص واگذار شده است

عباس خسروانی گفت: متأسفانه املاک شهرداری به تاراج رفته و بسیاری از املاک به عنوان هبه به اشخاص واگذار شده که این افراد امروز ادعای مالکیت می‌کنند و ما هنوز نتوانسته‌ایم با وجود پیگیری‌های فراوان این املاک را که متعلق به مردم است از آنها پس بگیریم.

وی بیان کرد: بیش از ۱۰۳ میلیارد تومان مطالبات شهرداری از دستگاه‌ها و نهادهای دولتی است که دستگاه‌ها خود را ملزم به پرداخت این بدهی که حق مردم و پول شهروندان است، نمی‌دانند.

شناسایی ۳۶۰ متکدی

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلان‌شهر اراک نیز از شناسایی ۳۶۰ متکدی در اراک خبر داد.

حسن قربانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۳۶۰ متکدی در اراک شناسایی شده که از این تعداد ۳۵ نفر و مابقی مرد هستند که کار ۹۸ نفر از مجموع متکدیان به دستگاه قضایی کشیده شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۸۴ پارک محله‌ای در اراک وجود دارد که اقدامات خوبی برای سهمیه پساب آب این پارک‌ها، روشنایی، استانداردسازی وسایل بازی کودکان، ایجاد پارک‌های تخصصی صورت گرفته است، اما همچنان در  پارک‌ها با چالش نمازخانه و سرویس بهداشتی مواجه هستیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلان‌شهر اراک خریداری 50 دستگاه سردخانه، برون‌سپاری فعالیت‌های سازمان آرامستان، ساماندهی قبور شهدا، تلاش برای خرید نردبان آتش‌نشانی را از دیگر اقدامات این کمیسیون طی یک سال گذشته اعلام کرد.

به گفته وی طی یک سال گذشته ۴۲ کمیسیون، ۱۶ کارگروه و ۱۶۳۵ نامه وارده داشته است.

دادن رأی سفید یک امر اختیاری است

محمد عسگری عضو شورای اسلامی شهر اراک نیز گفت: در حال حاضر شهر اراک از نظر طرح جامع و تفضیلی، بازار، تک‌هسته‌ای بودن شهر، محدوده و حریم، عدم تعیین تکلیف اراضی صالح‌آباد و مرادآباد با چالش‌هایی مواجه است که رفع این چالش‌ها با ساعت‌ها کار و تلاش تمام اعضای شورای در حال پیگیری است.

وی پیرامون انتخابات هیأت رئیسه شورا بیان کرد: دو دستگی در شورا داریم که طبیعی است، چراکه کار در شورا یک کار شورایی است و هیچ‌گاه بدون اختلاف‌نظر نخواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر اراک افزود: دادن رأی سفید یک امر اختیاری است و ایراد قانونی ندارد، رأی سفید هم در قانون پیش‌بینی شده و اختلاف سلیقه امر طبیعی است.

عسگری در خصوص نیروهای شهرداری اظهار کرد: در دوره‌های گذشته نیروهای بسیاری به صورت ناعادلانه وارد مجموعه شهرداری شدند که مطالبه اعضای شورا در دوره جدید ساماندهی وضعیت ورود نیروها به شهرداری است، شورا ابزاری برای بیرون کردن نیروهایی که به صورت کاملاً ناعادلانه و به صورت رانتی وارد شهرداری شده‌اند در اختیار ندارد.

وی اضافه کرد: وضعیت آرامستان اراک، شهرک خودرو، دره گردو، وضعیت اراضی ولی آباد و صالح آباد از مشکلاتی است که در این شهر وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به سفر رییس جمهور به استان بیان کرد: متاسفانه از این ظرفیت استفاده درستی نشد و نتوانستیم مطالبات را به وی برسانیم. 

 

عسگری افزود: مدیریت تکدی‌گری نیز از اقداماتی است که تمام دستگاه باید پای کار باشند و تنها شهرداری و نیروی انتظامی نمی‌توانند از عهده کار بر بیایند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول