اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

100 کیلومتر جاده در کوهرنگ از بین رفت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: بر اثر بارش‌ها و سیل اخیر ۱۰۰ کیلومتر جاده در شهرستان کوهرنگ که در مراحل پایانی ساخت بود به طور کامل از بین رفت.َ

100 کیلومتر جاده در کوهرنگ از بین رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فرشید ریاحی صبح امروز در ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۸۰ واحد مسکونی روستایی فرسوده در سطح استان که پس از ورود آب به این واحدها عملاً امکان بهره‌برداری از آن‌ها به‌عنوان یک سازه مقاوم وجود ندارد، شناسایی شده‌است.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری بیان کرد: یک‌هزار و ۴۷۷ واحد نیازمند تعمیر است که مجدداً قابلیت بهره‌برداری دارد.

ریاحی با بیان اینکه ۱۴۷ واحد تجاری به دلیل ورود آب به آن‌ها به تعمیر نیاز دارد، افزود: ۲ هزار و ۹۱۱ واحد مسکونی نیز نیازمند جبران خسارت‌های ناشی از سیل به معیشت و لوازم خانگی است.

وی شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سطح استان را ۵۳ درصد عنوان کرد و افزود: ۵۳ درصد از اماکن روستایی استان با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی یا تسهیلات مقاوم‌سازی مقاوم شده‌اند که همین امر می‌تواند در زمان بروز حادثه تلفات انسانی را به شدت کاهش دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امیدواریم با پیش‌بینی‌های آتی این شاخص را ارتقا دهیم.

ریاحی تصریح کرد: این آمار‌ها بر اساس ارزیابی‌های انجام شده تا پایان روز شنبه بوده و به دلیل بارش‌های پیش رو در سطح استان دچار تغییر خواهد شد.

سه میلیارد تومان به مدارس خسارت وارد شده است

کامران رهی گفت: سیل به ۱۲ باب از مدارس استان در بحث محوطه و حصار آسیب رسانده که ۲ مورد در سودجان، ۳ مورد کوهرنگ، ۵ مورد عشایری و ۲ مورد در شهرستان لردگان بوده است.

مدیرکل نوسازی مدارس چهارمحال و بختیاری افزود: پس از برآورد خسارات مشخص شد ۳ میلیارد تومان به مدارس خسارت وارد شده است.

۱۰۰ کیلومتر جاده در شهرستان کوهرنگ از بین رفت

روح‌الله غلامی نیز گفت: پس از سیل اخیر در استان با واکنش به موقع و در کوتاه‌ترین زمان ممکن جاده‌ها باز شد و مسدودی نداشتیم.

مدیرکل راهداری چهارمحال و بختیاری افزود: فقط در محور لردگان به خوزستان ریزش کوه باعث شد جاده ۴ ساعت مسدود باشد که به سرعت مسیر پاکسازی شد و در بقیه موارد برای حمایت از شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و پاکسازی شهر و روستا و راه‌های ارتباطی اقدام شد.

غلامی با بیان اینکه باید در صدور مجوز حاشیه راه‌ها دقت کنیم، خاطرنشان کرد: با کمک نیروهای امدادی اتوبوسی در روستای بیگدلی با ۲۰ مسافر از سیل نجات یافت.

وی با اشاره به اینکه ماشین‌آلات راهداری دچار فرسودگی شده و باید نسبت به نوسازی اقدام شود، اظهار داشت: خسارات سیل به بخش راه‌ها در استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

غلامی در پایان گفت: ۱۰۰ کیلومتر جاده در شهرستان کوهرنگ که در مراحل پایانی ساخت بود به طور کامل از بین رفته باید اصلاح و احیا شود.َ

انتهای پیام/68035

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول