اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پلاسخارت: ترکیه آماده همکاری با عراق در بررسی حمله دهوک است

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در عراق طی جلسه شورای امنیت برای رسیدگی به بمباران استان دهوک گفت، ترکیه آماده است تا با عراق برای تکمیل بررسی‌های این رخداد همکاری کند.

پلاسخارت: ترکیه آماده همکاری با عراق در بررسی حمله دهوک است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جنین پلاسخارت» روز گذشته (سه‌شنبه) فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در عراق، به شورای امنیت این سازمان گفته که ترکیه آماده رسیدگی مشترک با عراق به موضوع دهوک برای مشخص شدن واقعیت ماجراست.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، این موضوع در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مقر دائمی سازمان ملل در نیویورک بیان شد؛ جلسه‌ای که در مورد بررسی حمله هفته گذشته به یک اقامتگاه گردشگری در استان دهوک در شمال عراق تشکیل شد.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در این نشست گفت: «در گفت‌وگوی روز گذشته خود با نخست‌وزیر عراق (مصطفی الکاظمی) او بار دیگر بر اهمیت انجام یک تحقیق شفاف و همه جانبه، به صورت مستقل یا مشترک تأکید کرد».

وی ادامه داد: «الکاظمی به من گفت که باید به گمانه‌زنی‌ها، تکذیب‌ها، سوء‌تفاهم‌ها و تشدید تنش‌ها پایان داد. در عین حال، من درک می‌کنم که ترکیه نیز آماده است به طور مشترک با عراق این موضوع را بررسی کند تا دقیقا مشخص شود چه اتفاقی افتاده است».

این در حالی است که امروز (چهارشنبه)، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه ضمن دفاع از ادامه مداخله کشورش در امور داخلی عراق و نقض حاکمیت عراق و سوریه، مدعی شد که عراق نمی‌تواند تروریست‌ها را از خاک خود بیرون کند و ترکیه این کار را انجام می‌دهد.

پس از حمله به استان دهوک اعتراض‌ها در عراق به حملات اخیر ارتش ترکیه ادامه پیدا کرد و علاوه بر بیانیه‌های شدید‌اللحن مقامات و چهره‌های سیاسی، مردم استان‌های مختلف به خیابان‌ها آمده‌ و خواستار مجازات ترکیه هستند. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول