اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آخرین وضعیت سیلاب در شهرستان‌های استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان آخرین وضعیت سیلاب در شهرستان‌های استان اصفهان را تشریح کرد.

آخرین وضعیت سیلاب در شهرستان‌های استان اصفهان

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: با توجه به جریان سیلاب از روستاهای جعفرآباد، دخرآباد بوران و مجیدآباد شهرستان کوهپایه به سمت کوهپایه و شهرک صنعتی و نیز جریان سیل در بخش برزاوند اردستان روستاهای کیسار، قهساره، نیسیان، مارچوبه مناطق پایین دست و شهرستان هرند اعلام هشدار برای پیشگیری از خسارات و آماده باش به ساکنان اعلام می‌شود.

 

 

وی با بیان اینکه اعضای مدیریت بحران در آماده‌باش باش هستند، گفت: مسیر سیل بازگشایی شده و یک خودرو در شهرستان کوهپایه آب برده اما کسی مجروح نشده است و بعضی از راه‌ها بسته شده است.

شیشه فروش بیان کرد: جریان سیلاب از بخش برزاوند اردستان و روستای نهوج به سمت روستای نیستانک نایین در حرکت است که توصیه می‌شود ساکنان مسیر رودخانه‌های فصلی و سیلاب را ترک و از هرگونه توقف خودرو و تردد در مسیر خودداری کنند.

ساکنان ۳ روستا در کوهپایه تخلیه شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: جریان سیل از روستای نهوج دهستان برزاوند اردستان به سمت روستاهای فران، مارچوبه و آشینه و ادامه مسیر تا دهستان سفلی برزاوند ادامه دارد و به ساکنان جهت عدم توقف و تردد در مسیرهای سیلابی هشدار داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از خسارات سیل ساکنان ۳ روستای دخرآباد، علون آباد و سنگ زبر شهرستان کوهپایه تخلیه و گاز و راه روستاها قطع شد.

 

 

وقوع طوفان گرد و خاک با سرعت ۷۰ کیلومتر در برخوار

شیشه فروش با اشاره به وقوع طوفان گرد و خاک با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت در منطقه برخوار و حبیب‌آباد گفت: با توجه به سیلابی شدن جاده‌های نایین به اردستان، اعمال محدودیت تردد در یک لاین اجرا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عنوان کرد: سیلاب از ارتفاعات کرکس به سمت شهر میمه ورود پیدا کرد و محورهای روستای حسن رباط به لایبید بخش میمه دچار سیل بردگی شدند و سیلاب در روستای دنبی شهرستان برخوار جریان پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: به علت سیلابی شدن محورهای جاده‌ای شرق استان محور مواصلاتی نایین به اردستان به منظور پیشگیری از وقوع حوادث به طور موقت مسدود شد.

شیشه فروش بیان کرد: به علت بارندگی شدید و آب گرفتگی، محور جاده‌ای انارک -چوپانان به طور موقت مسدود شد، ادامه داد: محورهای جاده های نایین به اردستان و انارک به چوپانان و محور فرعی حسن رباط به لایبید که به علت سیل مسدود شده بود هم اینک با بر طرف شدن خطر و ایمن سازی محور بازگشایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به استقرار ۲۵۰ تیم امدادی در سطح استان اصفهان برای پیشگیری و کنترل سیل گفت: بازگشایی راه‌ها، تخلیه آب از ۱۰۰ منزل و تخلیه آب از معابر، امدادرسانی به ۷۵ خودرو در جاده‌ها، انسداد موقت برخی از محورهای جاده‌ای، تقویت سیل بندها و بندهای آبخیزداری، تخلیه ساکنان در معرض خطر در ۶ روستا، اطلاع رسانی و هشدار به گروه‌های در معرض خطر در ۱۱ شهرستان تحت تأثیر انجام شد.

 

 

سیل فیبرنوری روستاهای شهر لایبید میمه را با خود برد 

وی با اشاره به جریان یافتن سیل در روستاهای دولت‌آباد، دره بید و کردعلیا بخش کرون شهرستان تیران و کرون اضافه کرد: سیل به سوی روستاهای افجان و قلعه ناظر حرکت کرده است و هشدار به ساکنان داده شده است.

شیشه فروش با اشاره به آبگرفتگی پل محور دامنه و بروز خسارت به چادرهای عشایر شهرستان فریدن گفت: سیل سبب قطع ارتباط تلفن روستاهای لوشاب، حسن رباط و موته و شهر لایبید بخش میمه و سیل بردگی فیبرنوری شده است.

آب شرب ۳ روستای نجف‌آباد قطع شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: آب پل‌های محور روستای اشن به داران و محور روستای دوماب در بخش مهردشت شهرستان نجف‌آباد را با خود برد و آب شرب ۳ روستای اشن، گلدره و خیرآباد در اثر آبگرفتگی چاه‌های آب شرب ناشی از جریان سیلابی قطع شد که عوامل فنی و امدادی برای بازسازی خسارات به محل اعزام شدند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول