اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

صدا و سیمای «جهانبین» رنگ و بوی محرم می‌گیرد

مدیرکل صداوسیما چهارمحال و بختیاری گفت: صداوسیمای جهانبین با تولید و پخش برنامه‌های متنوع فضای رسانه‌ای و مجازی استان را برای عزاداری بر مصیبت‌ اهل بیت(ع) آماده می‌کند.

صدا و سیمای «جهانبین» رنگ و بوی محرم می‌گیرد

یوسف افشارنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: معاونت سیما با تهیه و پخش ویژه برنامه‌های«شهر عشق» از ساعت ۲۱ و «عقیق» دهه اول محرم را عزاداری و نوحه‌سرایی می‌کند.

مدیرکل صداوسیما چهارمحال و بختیاری افزود: همراهی و گپ و گفت با عکاسان، نقاشان و خطاطانی که در خصوص محرم هنرنمایی کرده‌اند، گنجینه اسرار عمان سامانی، پخش عزاداری روستاهای مختلف استان، دعوت از هیئت‌های مذهبی در برنامه، نماهنگ و کلیپ‌های محرمی از جمله بخش‌های برنامه «شهرعشق» است.

وی ادامه داد: پوشش و انعکاس مراسم شیرخوارگان حسینی، پخش عزاداری‌های عاشورا و تاسوعای حسینی، برنامه‌های روز نو، زیر یک سقف، بچه‌ها سلام و جوان هم با دعوت از کارشناسان، میهمانان، جوانان عاشورایی و پخش عزاداری‌های نقاط مختلف استان، از دیگر اقدامات این معاونت است.

برنامه‌های معاونت صدا در ماه محرم

افشارنیا اظهار داشت: معاونت صدا نیز با برنامه‌های«اینجا کربلاست»، «با نوای کربلا»، «عشق و عطش» و «ماه در محاق» روزهای غم و فراق را نوحه‌سرایی می‌کند.

وی ادامه داد: «پیام استان» در روز تاسوعا از ساعت ۱۰ تا ۱۲ به تهیه‌کنندگی رحمان داودیان، نویسندگی و گویندگی زهرا خنکداری و گزارشگری مرضیه نادری با بخش‌های گوناگون گپ و گفت کارشناسی، پخش عزاداری و سینه‌زنی‌های مردم نقاط مختلف استان، ارائه آداب و رسوم هم استانی‌ها در ماه محرم، نوحه و مداحی، تقدیم شنوندگان رادیو جهان بین می‌شود.

افشارنیا بیان کرد: معاونت صدا همچنین در برنامه‌های«رهنمون» و پیام‌های امام راحل در خصوص عاشورا، «راه ولایت» و بیانات مقام معظم رهبری پیرامون محرم، صبح و زندگی، جمعه‌های انتظار، مدرسه عشق و گفت‌وگو با بسیجیان و انعکاس نقش جامعه بسیجی استان در عزاداری‌ها و غیره بخش‌هایی را تقدیم شنوندگان می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای استان افزود: پوشش مراسم عزاداری روزانه نقاط مختلف استان در بخش‌های خبری تلویزیون، تهیه و تنظیم خبر مکتوب و انتشار در سایت خبرگزاری صدا و سیما، انتشار و بارگذاری محتواهای تولیدی در شبکه‌های اجتماعی و غیره نیز از جمله برنامه‌های معاونت خبر است.

 برنامه‌های معاونت مجازی صداوسیمای استان

وی در پایان گفت: معاونت فضای مجازی صداوسیمای استان هم با تولید ۲ مستند پژوهشی ویدئویی با عنوان«عشایر و محرم»، ۶ ویدئوکست با موضوع معرفی کتاب‌های مرتبط با محرم که به حادثه عاشورا و رویدادهای سال ۶۰ هجری در کربلا می‌پردازند، موشن گرافیک «دختران ابراهیم مجاب»، دو قطعه استوری موشن، سه قطعه پادکست، گزارش از عزاداری‌های مردم استان، پوستر و اینفوگرافیک، ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت حسین بن علی(ع) و یاران باوفای امام را به سوگ می‌نشیند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول