اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تولید فیلم بلند تلویزیونی «کُهزاد» در صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری

مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری گفت: فیلم تلویزیونی «کهزاد» به نویسندگی و کارگردانی فرشاد صالحی در صدا و سیمای استان تهیه و تولید شد.

تولید فیلم بلند تلویزیونی «کُهزاد» در صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری

یوسف افشارنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: فیلم داستانی«کهزاد» به نویسندگی و کارگردانی فرشاد صالحی به مدت ۸۵ دقیقه در سال ۱۴۰۰ برای پخش از شبکه‌های استانی و سراسری تولید و آماده پخش شد.

مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری افزود: این فیلم در فضایی محلی و عشایری و در مکان‌های متعدد و زیبای استان چهارمحال و بختیاری تصویربرداری شده است و بازیگران بسیاری از جمله علی جمالی، اردوان محمودیان، مصطفی رئیسی، الهه صالحی، راضیه رئیسی، مهناز نجفی و سید مهدی طاهریان در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه فیلم «کهزاد» روایت‌گر طهماسب و کهزاد است، اظهارداشت: طهماسب پسر کهزاد است و پدرش را برای مخاطب در فاصله زمانی ۲۵ ساله روایت می‌کند.

افشارنیا بیان کرد: شاخصه اصلی این فیلم تلویزیونی استفاده از مقام‌ها و آواهای اصیل بختیاری است و این بهره‌جویی موجب موزیکال شدن اثر شده است. در طول فیلم مقام‌هایی چون لالایی خوانی‌ها، حماسه خوانی‌ها، کوچ خوانی‌ها، شاد خوانی‌ها و گارگریو خوانی‌ها به روش‌های مختلف به گوش بیننده می‌رسد.

وی ادامه داد: مدیر تصویربرداری محمد قلی‌پور، آهنگساز شهرام ثابتی و کامران بهرامی، صدابردار مرتضی احمدی، تدوینگر سینا کوهی فایق، مدیر تولید علی توکلی، دستیار کارگردان ایمان طاهریان و چهره پرداز امیرحسین سمیعی هستند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول