اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بیش از ۵۰ هزار کارگاه آموزش‌های مهارتی در کشور فعال است/ سنجش صلاحیت حرفه‌ای یک میلیون نفر در کشور

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از فعالیت بیش از ۵۰ هزار کارگاه آموزش‌های مهارتی در کشور خبر داد و گفت: سنجش صلاحیت حرفه‌ای بیش از یک میلیون نفر در آزمون سنجش مهارت در کشور برای ورود به بازار کار از دیگر وظایف این سازمان است.

بیش از ۵۰ هزار کارگاه آموزش‌های مهارتی در کشور فعال است/ سنجش صلاحیت حرفه‌ای یک میلیون نفر در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌حسین شهریور، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش صلاحیت حرفه‌ای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور پیش از ظهر امروز در ششمین جلسه شورای مهارت استان سمنان که در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امروز ابرچالش کشور موضوع کار و بیکاری است.

وی افزود: تدوین سیاست‌های سازمان فنی و حرفه‌ای با هدف ترویج مهارت‌آموزی در کشور و همچنین بیان انتظارات از استان سمنان هدف از تشکیل جلسه امروز است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش صلاحیت حرفه‌ای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: امروز هماهنگی و هم‌افزایی‌های لازم برای عملیاتی کردن برنامه‌ها در این حوزه بررسی شده و موردبحث و تبادل‌نظر قرار خواهد گرفت.

شهریور عنوان کرد: رویکرد و سیاست ما در حوزه مهارت‌آموزی باید تغییر کند و الزامات بازار کار را با توجه به نیاز آن تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی بر اساس سند حرفه و شایستگی تدوین شده تا جذابیت بیشتری برای جوانان داشته باشد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش صلاحیت حرفه‌ای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: ۶۴۱ مرکز در ۶۴۱ شهرستان در بالغ‌بر چهار و هزار و ۸۰۰ کارگاه، آموزش‌های لازم را ارائه می‌کنند.

شهریور گفت: سنجش صلاحیت حرفه‌ای بیش از یک میلیون نفر در آزمون سنجش مهارت در کشور برای ورود به بازار کار از دیگر وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای است.

وی اضافه کرد: درمجموع بیش از ۵۰ هزار کارگاه در کشور، آموزش‌های مهارتی را برای ۱۶ گروه هدف ارائه می‌کنند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش صلاحیت حرفه‌ای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: نرخ بیکاری در استان سمنان بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری است که امری ارزشمند محسوب می‌شود.

شهریور بیان کرد: امروز مهارت‌آموزی در اولویت جامعه دانشگاهی، دانش‌آموزی و خانواده‌ها قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۵ درصد میانگین شرکت‌کنندگان در دوره‌های مهارتی کارگاه‌های ما را دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/2568/س/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول