اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای طرح «سرباز مهارت» در سمنان

مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان از آموزش یک هزار و ۳۳۵ سرباز وظیفه در غالب طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه(سرباز مهارت) در استان سمنان خبر داد.

اجرای طرح «سرباز مهارت» در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، سیدمحمدتقی علوی در حاشیه بازدید از برگزاری این دوره آموزشی در مرکز آموزشی پدافند هوایی سمنان اظهار کرد: طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بر اساس تفاهم نامه‌ای مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح با بهره‌گیری از توان تخصصی جهاددانشگاهی در استان سمنان اجرا می شود.

وی افزود: در این طرح به منظور استفاده از ظرفیت علمی، فرهنگی، فناوری، آموزشی و کارآفرینی، دوره‌های مهارت‌آموزی اشتغال و مهارت‌های زندگی جمعاً به مدت ۸۰ ساعت به صورت غیرحضوری توسط وزارت ورزش و جوانان و با برنامه‌ریزی جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان اضافه کرد: با همکاری مرکز آموزش پدافند هوایی سمنان و برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط جهاددانشگاهی استان سمنان، به عنوان مجری دوره‌های آموزشی طرح، تا کنون پنج دوره آموزشی برای  سربازان وظیفه در سمنان برگزار شده است.

علوی اضافه کرد: دوره‌های مذکور در استان سمنان در هر ماه با سهمیه 267 نفر برای نیروهای وظیفه آجا اجرا می‌شود، که تاکنون پنج دوره آموزشی برای یک هزار و 335 سرباز وظیفه در غالب (در هر مرحله دو دوره ) در سمنان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: این دوره را به میزان ۸۰ ساعت مشتمل بر دو بخش شامل «آشنایی با مهارت‌های زندگی به میزان ۳۲ ساعت و آشنایی با مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی به میزان ۴۸ ساعت» برنامه‌ریزی شده است، همچنین ۲ عنوان کتاب آموزشی با عناونین کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار و مهارت‌های زندگی که به همت جهاد دانشگاهی تهیه و به چاپ رسیده است، در بازه زمانی در اختیار سربازان قرار گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان افزود: سربازان پس از مطالعه کتب در یک کلاس آموزشی به مدت هشت ساعت آموزش به صورت حضوری جهت مشاوره و رفع اشکال شرکت می‌کنند و بلافاصله پس از برگزاری آموزش حضوری و با هماهنگی مرکز رزم مقدماتی آزمون پایانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول