اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

نیازمندی صندوق به تنخواه برای پرداخت کسورات بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت:نمی شود نسبت حقوق شاغلان به بازنشستگان در یک دستگاه 150 درصد و در دستگاه دیگر 70 درصد باشد و نمی‌توان منکر وضعیت فعلی معیشتی بازنشستگان شد.

نیازمندی صندوق به تنخواه برای پرداخت کسورات بازنشستگان

به گزارش خبرنگار رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، محمد اسکندری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در هفدهمین سالروز گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، اظهار کرد: درباره ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری بسیار تلاش کردیم که در فصل بودجه در سازمان برنامه و هم در مجلس بسیار تلاش کردیم تا در کمیسیون تلفیق بیاید، مطرح هم شد اما به آن ایراد مالی گرفتند.

وی افزود: آیین نامه پیشنهادی ما با دولت در این زمینه آماده است و امروز به وزارتخانه ارسال می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به بحث مسکن بازنشستگان اشاره کرد و گفت: این امر را پیگیری می کنیم؛ کمااینکه چندماه گذشته درخواست کردیم که در استان‌ها به ما زمین‌هایی معرفی کنند و هر استانی نیز معرفی کرد به وزارت راه انتقال دادیم. اما هنوز خبری از آن نیست و امیدواریم بتوانیم در این دولت شاهد خبرهای خوبی باشیم.

وی ادامه داد: به جد پیگیر تشکیل شورای عالی کانون ها هستیم. اگر بازنشستگان کانون منسجمی داشته باشند بهتر می‌توانند از حقوق خود دفاع کنند. 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه بخشی از حقوق‌های این صندوق از سرمایه گذاری های اقتصادی تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: تا پیش از این‌ها این رقم صفر تا 5 درصد بود. البته به صندوق ها فشار وارد می‌شود.

وی اضافه کرد: 24 هزار میلیارد تومان از محل کسورات شاغلین دریافت میکنیم و می‌توان گفت بیش از 28 درصد منابع حقوق توسط خود صندوق و کسورات کارمندان تامین می‌شود و این سهم در دو سه سال اخیر بیشتر شده است. 

اسکندری تاکید کرد: ما امروز نیازمند یک تنخواه ۲هزار میلیارد تومانی هستیم تا کسورات بازنشستگان را که با تاخیر پرداخت می شود را تسویه کنیم.

وی درباره مشکلات حقوق بازنشستگان، تصریح کرد: نمی شود نسبت حقوق شاغلان به بازنشستگان در یک دستگاه 150 درصد و در دستگاه دیگر 70 درصد باشد. این تبعیض ها آزاردهنده هستند. پیشنهاد قانون جایگزین نظام تامین اجتماعی چندلایه را آماده و به وزارت رفاه ارسال کرده ایم و فکر میکنم این روند به سمت عدالت برود. نمی‌توان منکر وضعیت فعلی معیشتی بازنشستگان شد. از همه کسری ها و نواقصی که در مدیریت و اقدامات ماست عذرخواهی میکنم.

اسکندری در ادامه صحبت‌هایش درباره متناسب سازی حقوق‌ها در سال جاری، خاطرنشان کرد: فرمول متناسب سازی هنوز مشخص نیست، این نسبت ۹۰ رصدی همترازی حقوق بازنشستگان و شاغلان در گروه‌های لیست ۲۰ گانه برقرار است اما در این باره ۲ تعبیر وجود دارد.

وی یادآور شد: درباره تعبیر یاید اشاره کرد که نخست به بازنشستگانی که پس از اسفند 1400 بازنشسته شده اند برای آن‌ها باید متناسب سازی صورت بگیرد. در بخش دوم نیز درست است که اکنون در هر 20 گروه، 90 درصد برقرار است اما برخی دستگاه‌ها زیر 90 درصدند که در قانون و بخشنامه ها نیست و باید اصلاح شود و این 9000 میلیارد تومان اینجا خرج شود یا به طور کلی برای همه باشد. در هرحال هنوز سازمان برنامه به ما فرمول اعلام نکرده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به معوقات احکام بازنشستگان علوم پزشکی، توضیح داد: درباره معوقات ۵۱درصدی این بازنشستگان، چندماه پیش گفتند که پرداخت شده است و صندوق در حساب بانکی‌اش گذاشته است اما این اعتبار ۵۱درصد تامین نشده و ما هم پیگیریم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول