اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

فارس من| مهلت یک هفته‌ای دولت برای اصلاح مصوبه افزایش حقوق «بازنشستگان»/ مابه التفاوت از فروردین ماه پرداخت می‌شود

عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران گفت: دولت یک هفته وقت دارد مصوبه خود را اصلاح و مصوبه شورای عالی کار را به تأمین اجتماعی ابلاغ کند، اگر دولت این مصوبه را ابلاغ نکند، براساس قانون ملغی می شود.

فارس من| مهلت یک هفته‌ای دولت برای اصلاح مصوبه افزایش حقوق «بازنشستگان»/ مابه التفاوت از فروردین ماه پرداخت می‌شود

علی اکبرعیوضی، عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، با اشاره به اصلاح مصوبه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از سوی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی براساس مصوبه کمیسیون تطبیق قوانین به دولت نامه ای نوشت و مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را خلاف قانون اعلام کرد، در این نامه به ماده ۹۶ قانون سازمان تأمین اجتماعی اشاره شده است که براساس آن سازمان مکلف است براساس بالا رفتن هزینه های زندگی بر همان اساس نیز حقوق  مستمری بازنشستگان را افزایش دهد.

وی افزود: پیشنهاد هیئت امناء و هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی نیز براساس همین ماده ۹۶ بوده و دولت یک هفته وقت دارد مصوبه خود را اصلاح و مصوبه شورای عالی کار را به تأمین اجتماعی ابلاغ کند، اگر دولت این مصوبه را ابلاغ نکند، مصوبه براساس قانون ملغی می شود و همان مصوبه شورای عالی کار، قطعی و لازم الاجرا می‌شود.

عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران ادامه داد: دولت نمی تواند این مصوبه را رد کند چرا که نظر مجلس همانند نظر شورای عالی کار است که مصوبه قانونی بوده و نباید رد می‌شد.

وی یادآور شد: شورای عالی کار براساس تورم و بالا رفتن هزینه های زندگی این درصد را در نظر گرفته بود و ماده ۹۶ نیز مکلف کرده که براساس افزایش هزینه های زندگی این۳۸ درصد به حقوق مستمری بگیران بازنشسته  افزوده شود.

عیوضی تأکید کرد: در صورت افزایش حقوق بازنشستگان، از مردادماه این میزان افزایش خواهد یافت و مابه التفاوت آن از فروردین ماه نیز پرداخت شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول