اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امضای 13 سند همکاری بین قزاقستان و سعودی

در چارچوب سفر رسمی رئیس جمهور قزاقستان به عرستان سعودی بین دو کشور تعدادی اسناد جدید همکاری در زمینه‌های مختلف به امضا رسید.

امضای 13 سند همکاری بین قزاقستان و سعودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در چارچوب سفر رسمی خود به عربستان سعودی با مقامات مختلف و تجار این کشور ملاقات کرد.

تاکایف در چارچوب این سفر در میزگردی با موضوع تقویت همکاری دو کشور در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، اقتصادی، تجاری و مالی که با مشارکت فعال نمایندگان محافل تجاری عربستان سعودی برپا شد، شرکت کرد.

وی در سخنانی ظرفیت‌های بزرگ کشورش در زمینه‌های مختلف را یادآور شد و تجار و سرمایه گذاران سعودی را به همکاری متقابل سودمند، دعوت کرد.

در پایان سفر رسمی وی به عربستان سعودی 13 سند جدید همکاری در زمینه‌های مختلف بین دو کشور به امضا رسید که  تفاهم‌نامه‌های همکاری در زمینه ورزش، رسانه، تبادل اخبار بین «خبرگزاری عربستان سعودی» و «مجتمع رادیو و تلویزیون ریاست جمهوری قزاقستان»؛ همکاری بین بازارهای مالی دو کشور، پروتکل الزامات بهداشتی و فنی برای واردات گوشت گاو و گوسفند، تفاهم‌نامه بین وزارت انرژی قزاقستان و شرکت «اکوا پاور» سعودی، اسناد همکاری بین شرکت اجلان و بروس هولدینگ گروپ سعودی و  شرکت‌های «سامروک خزینه»، «قزبیوسورگا»، «مرکز توسعه سیاست تجاری «قزترید»، موافقتنامه با شرکت «اوپوگراد» در زمینه عرضه گوشت قزاقی به عربستان سعودی؛ تفاهمنامه همکاری در زمینه سرمایه گذاری بین «شرکت ملی قزاق اینوست» و «الراجحی اینترنشنال برای سرمایه گذاری (RAII)؛ تفاهمنامه همکاری بین «مرکز توسعه سیاست تجاری «قزترید» و شرکت «لولو سعودی هیپرمارکتس» و توافقنامه بین «اورآسیا اینوست» و «جمجوم فرم» در زمینه عرضه شیر خشک شده اسب از قزاقستان به عربستان سعودی به امضا رسیدند.

رئیس جمهور قزاقستان همچنین به صورت جداگانه با مدیر صندوق سرمایه‌گذاری دولتی سعودی، ریاست بزرگترین شرکت‌های سعودی، رئیس بانک توسعه اسلامی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

تاکایف علاوه بر این به دلیل سهم بزرگ در تقویت دوستی و مشارکت «نورسلطان» و «ریاض» به پادشاه عربستان سعودی بالاترین نشان دولتی کشورش را تقدیم کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول