اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار وزیر امور خارجه سعودی با رئیس جمهور قزاقستان

در دیدار وزیر امور خارجه عربستان سعودی با رئیس جمهور قزاقستان چشم‌انداز توسعه روابط بین دو کشور با تمرکز بر تقویت روابط در زمینه‌های مختلف، بررسی شد.

دیدار وزیر امور خارجه سعودی با رئیس جمهور قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان سعودی که در سفر رسمی وارد قزاقستان شده با «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

در جریان این ملاقات دورنمای توسعه روابط دو کشور با تاکید بر تقویت همکاری‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، سرمایه‌گذاری، فرهنگی و بشردوستانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تاکایف در سخنانی گفت: دو کشور پیوسته در حال توسعه گفت و گوی سیاسی با روح دوستی و اعتماد متقابل بر اساس ارزش‌های مشترک است.

وی آمادگی کشورش را برای ادامه همکاری با «ملک سلمان بن عبدالعزیز» و «بن سلمان» ولیعهد سعودی اعلام کرد.

تاکایف در ادامه بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری مطلوب برای اجرای پروژه‌های مشترک در قزاقستان در زمینه‌های کشاورزی، پتروشیمی، گردشگری، معدن و متالورژی و مالی تمرکز و بر اهمیت تشدید فعالیت کمیسیون بین دولتی و شورای بازرگانی دو کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور قزاقستان همچنین آمادگی خود را برای اعزام هیاتی متشکل از نمایندگان دولت کشورش به «ریاض» برای انجام مذاکرات مربوطه اعلام کرد.

تاکایف در بخش دیگری از ریاست عربستان سعودی برای ایجاد شرایط لازم و مهمان نوازی سنتی از زائران قزاق در مکه و مدینه تشکر کرد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی به نوبه خود پیام و سلام ریاست کشورش را به رئیس جمهور و مردم قزاقستان ابلاغ کرد.

وی در ادامه به توسعه روزافزون روابط دو کشور اشاره و اظهار داشت که ریاست پادشاهی سعودی از موفقیت همکاری‌های همه‌ جانبه طی سال‌های برقراری روابط دیپلماتیک بسیار قدردانی می‌کند.

وی همچنین آمادگی کشورش را برای سازماندهی جلساتی با شرکای قزاقستانی برای گفت و گوی دقیق تر در مورد چشم انداز تقویت همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری اعلام کرد که به نوبه خود در آینده قابل پیش بینی برای برگزاری نشست‌ها در سطوح عالی در خاک قزاقستان پایه محکمی را می‌گذارد.

در طول این ملاقات همچنین در خصوص موضوعات مهم دستور کار بین المللی تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول