اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تقویت مراکز فنی و حرفه‌ای سبب رشد اقتصادی می‌شود/ حمایت استانداری مازندران از مدال آوران رشته‌های مهارتی

استاندار مازندران با اشاره به اینکه آموزش‌های حرفه‌ای و مهارتی باعث رشد بهره‌وری می‌شود، گفت: تقویت مراکز فنی و حرفه‌ای و مشابه آن برای رشد اقتصادی استان موثر است.

تقویت مراکز فنی و حرفه‌ای سبب رشد اقتصادی می‌شود/ حمایت استانداری مازندران از مدال آوران رشته‌های مهارتی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید محمود حسینی‌پور بعدازظهر امروز در بازدید از مراکز فنی و حرفه‌ای مازندران که به مناسبت هفته ملی مهارت انجام شد، به ایجاد و تجهیز کارگاه‌های حرفه‌ای و مهارتی برای متقاضیان و هنرجویان رشته‌های مختلف در استان تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه جوانان و فارغ‌التحصیلان باید در کنار دروس علمی، مهارت حرفه‌ای هم بگذرانند، افزود: متاسفانه با وجود دانشگاه‌های متعدد در استان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف بدون هنر هستند و مهارت شغلی ندارند بنابر این کارمند دولت می‌شوند.

استاندار مازندران به تغییر روند آموزش در کشورهای توسعه یافته اشاره کرد و گفت: قرارداد مشترک بین  دانشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای از ضروریات است.

حسینی‌پور رویکرد مراکز فنی و حرفه‌ای را قابل تحسین دانست و ادامه داد: استانداری از مدال آوران رشته‌های مهارتی در عرصه‌های بین‌المللی حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان رشته‌های حرفه‌ای و مهارتی برای ایجاد شغل نیازمند سرمایه اولیه هستند، تصریح کرد: باید در ستاد تسهیل استان سازو کار قانونی ایجاد شود تا فارغ‌التحصیلان رشته مهارتی وارد بازار کار شوند.

استاندار مازندران بر تقویت مجموعه فنی و حرفه‌ای استان تاکید کرد و گفت: مجموعه فنی و حرفه‌ای مازندران در یک مرکز بیش از ۲۰ رشته که نیاز جامعه است آموزش می‌دهد لازم است در ابعاد مختلف تقویت شود.

این مسئول با اشاره به اینکه آموزش‌های حرفه‌ای و مهارتی باعث رشد بهره‌وری می‌شود، خاطرنشان کرد: تقویت مراکز فنی و حرفه‌ای و مشابه آن برای رشد اقتصادی استان موثر است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۶/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول