اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تحول آفرینی، آینده‌نگری و کاربردی کردن مهارت‌ها از اهداف آموزش‌های فنی حرفه‌ای است

مدیرکل فنی حرفه ای استان کردستان گفت: تحول آفرینی، آینده نگری و زمینه‌سازی برای کاربردی کردن مهارت از اهداف فنی حرفه‌ای استان کرستان است.

تحول آفرینی، آینده‌نگری و کاربردی کردن مهارت‌ها از اهداف آموزش‌های فنی حرفه‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس، فردین وکیلی عصر امروز در دومین جلسه شورای مهارت استان در سنندج، با اشاره به اجرای طرح نخلستان در سال جاری در راستای مهارت آموزی دانش آموختگان دانشگاهی اظهارکرد: توسعه مهارت‌آفرینی دانشگاهیان، تحول آفرینی، آینده نگری و زمینه سازی برای کاربردی کردن مهارت ها، افزایش ظرفیت کارآفرینان دانشگاهی جهت حمایت از توسعه محصول استارتاپ، حمایت زیست بومی و کارآفرینی و تقویت ارتباط دانش آموختگان با مراکز فنی حرفه‌ای از اهداف این طرح است.

ارایه ۷۳۴ هزار نفر _ ساعت آموزش مهارتی در سال جاری

وکیلی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۳۴ هزار نفر _ ساعت آموزش مهارتی در بخش دولتی به متقاضیان ارایه شده است.

وی تاسیس ۱۰۰ آموزشگاه آزاد و ارایه  ۶۰۰ هزار نفر _ ساعت آموزش در بخش خصوصی از اقدامات امسال فنی حرفه‌ای بیان کرد و گفت: در سال جاری ارایه ۶ میلیون _ نفر ساعت آموزش مهارتی در بخش دولتی و خصوصی پیش بینی شده است.

وی از تجهیز و افتتاح اولین کارگاه آموزشی دانش بنیان در سنندج خبر داد و افزود: مجوز تاسیس ۷۰ آموزشگاه فنی حرفه‌ای در سال جاری صادر شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان عملکرد امسال فنی حرفه‌ای استان را در حوزه آموزش‌های سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه شهر را مطلوب ارزیابی کرد.

وی تعهد آموزش سالانه فنی حرفه‌ای را در بخش دولتی هزار و ۳۰۰ دوره و در بخش خصوصی هزار و ۵۰۰ دوره عنوان کرد و افزود: تعهد آموزش در بخش دولتی چهار میلیون نفر ساعت و در بخش خصوصی ۲،۴ میلیون نفر ساعت است.

به گفته وی، تعهد آموزشی امسال ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وکیلی دانشجویان، زندانیان، زنان سپرست خانواده، معلولین، خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد و ساکنین حاشیه شهر  را از گروه‌های هدف آموزش‌های مهارتی بنی حرفه ای عنوان کرد.

وی کسب مدال طلا در رشته صافکاری خودرو،  جوشکاری، کابینت سازی، تدوین سند نان و حرفه‌ای پوشاک و برگزاری مسابقات ملی را از موفقیت‌های فنی حرفه‌ای در راستای مهارت آموزی بیان کرد.

وکیلی توسعه توانمندی‌های دانشجویان و توسعه رشته‌های آموزشی و طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار (احیا طرح استاد شاگردی قدیم)  از برنامه‌های جدی فنی و حرفه‌ای استان برشمرد و گفت: آموزش تلفیقی (هیبریدی) به عنوان واحد درسی دانشجویان لحاظ خواهد شد.

وی آموزش‌های اشتغال محور بهترین راهکار برای حل مشکل بیکاری و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی فعال دانست و بر ارتقا آموزش‌های مهارت آموزی در مناطق حاشیه شهر با همکاری بخشداری‌ها، بخشداری‌ها و کمیته امداد تاکید کرد.

وی با اشاره به عملکرد سال گذشته اداره کل فنی و حرفه‌ای استان گفت: سال گذشته اقشار مختلف جامعه دانش آموختگان، دانش آموزان، معتادان بهبود یافته، زندانیان و ساکنین حاشیه شهر از آموزش‌های فنی حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

۴۵ درصد دانش آموختگان دانشگاهی بیکارند

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان نیز گفت: از آنجا که ۴۵ درصد دانش آموختگان دانشگاهی بیکارند، رسالت فنی و حرفه‌ای در راستای حل مشکل این قشر از جامعه خطیر ارزیابی کرد.

حامد قادرزاده اظهار کرد: در سال تولید دانش بنیان و کارآفرینی در راستای کارآفرینی و ایجاد اشتغال در جامعه اقدامات اساسی انجام شود.

خسروی معاون زندان‌های استان نیز یکی از راهکارهای اشتغال زندانیان را ارایه آموزش‌های بازار محور دانست و گفت: تعداد ۲۲۷ نفر از زندانیان در حال آموزش هستند و ۵۷۲ نفر از زندانیان کارت مهارت دریافت کردند و ۵۷۲ نفر جهت صدور کارت صنعتگری به صنایع دستی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، هم اکنون ۱۶ مرکز آموزش در بخش دولتی و ۲۸۵ آموزشگاه آزاد در بخش خصوصی در استان دایر است.

تعداد ۹۱ کارگاه ثابت در استان وجود دارد و ۹۰ مربی فعال در بخش دولتی و ۸۰۰ مربی در بخش خصوصی فعال هستند.

برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی حرفه‌ای، نشست مطبوعاتی و انعکاس اقدامات فنی حرفه‌ای، افتتاح آموزشگاه های فنی حرفه ای و دیدار با نماینده ولی فقیه از برنامه‌های هفته ملی کارآفرینی در استان است.

انتهای پیام/ ۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول