اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ماجرای برداشت خاک از جنگل‌های هیرکانی/ منابع طبیعی: پیگیری می‌کنیم مجوزشان لغو شود!

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری از توقف برداشت خاک از جنگل هیرکانی چهاردانگه خبر داد و گفت: پیگر لغو مجوز برداشت خاک هستیم.

ماجرای برداشت خاک از جنگل‌های هیرکانی/ منابع طبیعی: پیگیری می‌کنیم مجوزشان لغو شود!

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ویدئویی از برداشت خاک در منطقه جنگلی هیرکانی در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد،در توضیحات این ویدئو آمده است که جمعی از افراد سودجو با مجوز اداره صمت و آبیاری شهرستان ساری به بهانه لایروبی نسبت به خاکبرداری در منطقه «اروت» برای صدور خاک به خارج از کشور اقدام کردند.

در همین ارتباط با معاون منابع طبیعی استان مازندران گفت‌وگو کردیم که وی نسبت به ناهماهنگی برای صدور این مجوز انتقاد کرده است.

فتح‌الله غفاری در واکنش به خارج کردن خاک از کشور با اعلام اینکه برداشت خاک متوقف شده است، گفت: این افراد از اداره صمت و آب منطقه‌ای مجوز دریافت کردند با پیگیری از دادستانی در حال حاضر برداشت خاک متوقف شده است.

معاون منابع طبیعی مازندران اضافه کرد: «اینکه گفته شده است برداشت خاک شده، درست نیست مقداری از خاک را در اراضی شخصی دپو کردند، اینکه قرار است که خارج بشه برای نخستین بار شنیدیم.»

وی در پاسخ به این سوال که در جریان این اقدام نبودید، افزود: برای برداشت خاک از ما استعلام نگرفتند، البته قبلا مباحثی را مطرح کردند که ما مخالفت خویش را اعلام کردیم.

غفاری در پاسخ به این سوال که مگر این گونه نیست که ارگان‌ها، نهادها و اشخاص حقیقی برای انتقال ادوات به داخل جنگل و اراضی منابع طبیعی باید از این سازمان مجوز داشته باشند، گفت: این آب‌بندان یک برکه‌ای تقریبا طبیعی و شاید در گذشته دو آب‌بندان بوده و به نوعی دل جنگل است، وقتی بخش خصوصی نتوانست از منابع طبیعی مجوز بگیرند به سایر ارگان‌ها مراجعه کرده و مجوز برداشت خاک را دریافت کردند.

 

وی اضافه کرد: پس از اینکه در جریان این موضوع قرار گرفتیم طی مکاتبه‌ای با دستگاه و دادستانی مقرر شد که جلوی این کار گرفته شود.

معاون منابع طبیعی درباره انتقال این خاک به خارج از کشور،گفت: بعید می‌دانیم، بعضی مواقع مطالبی در فضای مجازی منتشر می‌شود که ممکن است صحت نداشته باشد البته بنده در جریان این موضوع قرار ندارم.

وی در پاسخ به این سوال که تفاوت این خاک با دیگر خاک جنگلی یا خاک معمولی چه چیزی است،،بیان کرد: این خاک برای گل فروشی‌ها بسیار خاک با ارزش است، اینکه در داخل کشور یا خارج قرار است به فروش برسد را بنده در جریان نیستم.

غفاری در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار فارس که چرا پیش از ورود ادوات به جنگل نسبت به جلوگیری آنها اقدام نشده است، افزود: مساحت جنگل بسیار زیاد است، بخش خصوصی از سایر ارگان‌ها برای ورود به جنگل مجوز دریافت کرده، البته ما تفاهمنامه‌ای با آب منطقه‌ای، جهادکشاورزی، شیلات و محیط زیست منعقد کردیم که برای لایروبی آب‌بندان‌ها از این دستگاه‌های استعلام دریافت کرده ولی در این بخش جای سوال است که نسبت به دریافت استعلام اقدام نشده است، در حال حاضر برداشت متوقف شده و امیدواریم که بتوانیم مجوز را باطل کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول