اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پلمب کارخانه «خمیرمایه ناغان» با دستور قضایی/ کارکنان، بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کیار از پلمب کارخانه خمیرمایه ناغان به علت ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی خبر داد.

پلمب کارخانه «خمیرمایه ناغان» با دستور قضایی/ کارکنان، بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

رضا قاسمی رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، جزئیات پرونده کارخانه خمیرمایه ناغان را تشریح کرد و گفت: روند پیگیری قضایی این پرونده از پنج سال پیش آغاز شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کیار اظهار داشت: با شکایت اداره محیط زیست کیار پرونده‌ای جهت بررسی و رسیدگی به موضوع آلودگی زیست‌محیطی پساب این کارخانه در دادگاه شهرستان تشکیل شد.

وی ادامه داد: پس از برگزاری جلسات متعدد و پیگیری‌های کارشناسی و آزمایشگاهی، روشن شدن ابعاد ماجرا و احراز تخلف صورت گرفته رایزنی‌هایی با مالکان کارخانه جهت رفع آلودگی و تصفیه پساب خروجی کارخانه صورت گرفت.

مالکان کارخانه یک‌ماه برای رفع آلودگی مهلت گرفتند

قاسمی با بیان اینکه با توجه به عدم اصلاح و رفع آلودگی، یک ماه پیش حکم پلمب کارخانه صادر شد، توضیح داد: با مکاتبات مالکان کارخانه و درخواست مهلت یک‌ماهه برای رفع این مشکل، زمان خواسته شده در اختیار آنان قرار گرفت.

دادستان شهرستان کیار عنوان کرد: در نهایت روز گذشته و با توجه به ادامه‌دار بودن آلودگی و بی‌توجهی مالکان به مساعدت‌های داده شده، مقرر شد تا یک هفته هیچ‌گونه مواد اولیه جدیدی وارد کارخانه نشود تا دستگاه‌ها کاملا تخلیه شوند و سپس کارخانه پلمب شود.

بیمه بیکاری افراد شاغل در کارخانه در ایام پلمب فعال خواهد بود

دادستان شهرستان کیار خاطرنشان کرد: به دلیل عدم ایجاد اخلال در معیشت کارکنان و کارگران این کارخانه با هماهنگی صورت گرفته با تأمین اجتماعی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کیار بیمه بیکاری افراد شاغل در این کارخانه در ایام پلمب فعال خواهد بود.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت پیگیری حقوق پرسنل نیز انجام شده است.

قاسمی در پایان بر عزم دستگاه قضا برای احقاق حقوق عامه و مبارزه با فساد در همه شئون تاکید کرد و گفت: پیگیری پرونده‌های فسادزا تا رسیدن به نتیجه نهایی وظیفه و رسالت قوه عدلیه است.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول