اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مدیر کارخانه خمیرمایه ناغان: رفع مشکل آلودگی زیست‌محیطی پساب کارخانه تا 2 هفته آینده

مدیر کارخانه خمیرمایه ناغان از رفع مشکل زیست‌محیطی پساب این کارخانه با تولید ماده ویناس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: فرآیند تولید ویناس از پساب این کارخانه در 4 مرحله صورت می‌گیرد که مرحله اول 2 هفته دیگر اجرایی خواهد شد.

مدیر کارخانه خمیرمایه ناغان: رفع مشکل آلودگی زیست‌محیطی پساب کارخانه تا 2 هفته آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به دنبال ارسال فیلمی توسط یکی از مخاطبان این رسانه مبنی بر ادامه آلودگی زیست‌محیطی کارخانه خمیرمایه ناغان به دلیل ریخته شدن پساب آلوده به یکی از رودهای شهر خبرنگار فارس موضوع را از مدیر کارخانه پیگیری کرد.

سید علی هاشمی مدیر کارخانه خمیرمایه ناغان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: 22 سال است که پساب این کارخانه باعث بروز آلودگی زیست‌محیطی می‌شود که در برای جلوگیری از این اتفاق با هزینه 60 میلیارد ریالی طرحی در حال پایه‌ریزی است که از این پساب آلوده ویناس تهیه شود و دیگر به محیط زیست آسیب نزند.

وی ادامه داد: این فرآیند بناست در چهار مرحله اجرا شود که مرحله اول تا 2 هفته دیگر در مدار قرار خواهد گرفت و حدود 80 درصد از پساب این کارخانه را تبدیل به ویناس خواهد کرد و مراحل بعدی نیز به فاصله 2 ماه به ترتیب اجرایی خواهند شد تا آلودگی زیست‌محیطی این کارخانه به صفر برسد.

هاشمی اظهار داشت: بر اساس صحبتی که قبلا شده بود بنا بود مرحله اول این پروژه در هفته آخر شهریورماه اجرایی شود که به دلیل کمبود موقتی سیمان 2 هفته‌ای به تعویق افتاده است.

وی اضافه کرد: ویناس خود یک محصول تجاری است که به عنوان مکمل غذای دام مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث افزایش میزان شیردهی و افزایش حجم گوشت دام‌ها می‌شود همچنین به عنوان مکمل غذای ماهی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هاشمی اظهار داشت: این محصول نیز به عنوان یک کود غنی نیتروژن، پتاسیم، فسفات و به عنوان مالچ گیاهی مورد استفاده قرار گرفته و تولید آن باعث اشتغالزایی و سودآوری می‌شود.

مدیر کارخانه خمیرمایه ناغان افزود: در صورت راه‌اندازی مدارهای تولید ویناس، پساب این ماده آب مقطر خواهد بود و می‌توان آن را به صورت مجزا به فروش رساند.

 

 

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول