اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا حمله به کردستان عراق را محکوم کرد

به دنبال تشدید تنش بین بغداد و آنکارا بر سر حمله روز چهارشنبه (دیروز) به منطقه کردستان عراق، وزارت خارجه آمریکا این حمله را محکوم کرد.

آمریکا حمله به کردستان عراق را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون اینکه اشاره‌ای به احتمال نقش داشتن ترکیه در حمله روز گذشته به استان «دهوک» در کردستان عراق بکند، درباره این حمله بیانیه صادر کرد.

در شرایطی که حمله روز گذشته به منطقه کردستان عراق باعث تنش در روابط بغداد و آنکارا شده است، وزارت خارجه آمریکا هم در این باره اظهارنظر کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که واشنگتن حمله صرت گرفته «در استان دهوک عراق که منجر به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان شد را محکوم می‌کند».

وی ادامه داد: « کشتار غیرنظامیان غیرقابل قبول است و همه کشورها باید به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی از جمله حمایت از غیرنظامیان احترام بگذارند».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «به خانواده های کشته شدگان تسلیت می‌گوییم و با مجروحان اعلام همدردی می‌کنیم. ما حمایت قوی خود را از حاکمیت عراق و امنیت، ثبات و رفاه آن از جمله در منطقه کردستان عراق حفظ می‌کنیم».

بیانیه واشنگتن در شرایطی صادر شده که «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق ترکیه را به دست داشتن در این حمله متهم کرد. به گفته او کارشناسان نظامی عراق، حمله ترکیه به منطقه کردستان را تأیید کرده‌اند. وی همچنین خبر داد که در این حمله «۹ نفر شهید و ۳۱ نفر دیگر مجروح شدند».

فؤاد حسین هشدار داد: «اگر مشکلی میان دولت ترکیه و حزب کارگران وجود دارد نباید این مشکل به داخل خاک عراق کشیده شود. برخی از کارشناسان نظامی عراقی ثابت کردند که این حمله از جانب ترکیه بوده است.»

«مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه اما هر گونه نقش داشتن این کشور در حمله به دهوک را رد کرد و گفت: «بر اساس اطلاعاتی که از نیروی هوایی ارتش دریافت کردیم، هیچ حمله‌ای به غیرنظامیان [در دهوک عراق] نداشته‌ایم».

این مقام ترکیه‌ای افزود: «اتهامات وارده به خود را رد می‌کنیم و آماده همکاری با مقامات عراقی هستیم. چند سازمان تروریستی از جمله حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) همچنان در خاک عراق فعالیت دارند».

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول