اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش سفارت ترکیه در بغداد به حمله به شمال عراق

سفارت ترکیه در بغداد، حمله توپخانه‌ای عصر دیروز به منطقه کردستان عراق که به کشته و زخمی شدن چندین تن منجر شد را به گردن پ.ک.ک انداخت.

واکنش سفارت ترکیه در بغداد به حمله به شمال عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفارت ترکیه در بغداد، امروز (پنجشنبه، ۲۱ ژوئیه) با تکرار موضع وزارت خارجه ترکیه در خصوص حمله روز گذشته به شمال عراق و اصابت یک گلوله توپ به تفرجگاهی در منطقه کردستان عراق، مسئولیت این حمله را به گردن حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) انداخت.

سفارت ترکیه در بغداد با انتشار پستی در توئیتر نوشت: «ما نیز شهادت برادران عراقی به دست سازمان تروریستی پ‌.ک‌.ک را تسلیت می‌گوییم».

وزارت امور خارجه عراق نیز شامگاه دیروز (چهارشنبه)، بیانیه‌ای در ارتباط با کشته شدن شهروندان عراقی در حمله توپخانه‌ای عصر دیروز به شمال عراق صادر کرد.

 وزارت امور خارجه ترکیه از کشته شدن هشت تن و جراحت ۲۳ شهروند عراقی در حمله به استان دهوک ابراز ناراحتی و اعلام کرد که این کشور با حملاتی که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد، مخالف است و تمامی اقدامات را برای جلوگیری از قربانی شدن غیرنظامیان در مبارزه با تروریسم اتخاذ خواهد کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه همچنین با نسبت دادن این حمله به عناصر پ‌ک‌ک، اضافه کرد ارزیابی اولیه حاکی از آن است که این حمله توسط پ‌ک‌ک انجام شده است.

آنکارا در ادامه از مقامات عراقی خواست که از صدور بیانیه‌هایی تحت تأثیر آنچه «تبلیغات تروریست‌ها» خواند، خودداری کنند.

این بیانیه در حالی صادر شده است که منابع خبری عراق عصر دیروز از حمله ارتش ترکیه به شمال این کشور و اصابت یک گلوله توپ به تفرجگاهی در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که در پی این حمله، تعدادی غیرنظامی کشته و چند نفر دیگر مجروح شده‌اند. مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق لحظاتی پس از انتشار این گزارش خبر رسانه‌ها را تأیید کرد و خبر داد که به دنبال این حمله، هشت نفر کشته و ۲۳ تن دیگر مجروح شده‌اند.

مقامات و گروه‌های عراقی هر یک در واکنش به این حمله بیانیه شدیداللحنی صادر کردند و با نسبت دادن این حمله به ترکیه آن را به شدت محکوم کردند.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول