اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

روند اجرای طرح «دارویاری» در داروخانه‌های چهارمحال و بختیاری ارزیابی می‌شود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از زمان شروع طرح ملی دارویاری کلیه داروخانه‌های سطح استان توسط کارشناسان امور دارویی مورد بازدید قرار گرفته و ضمن نصب پوسترهای اطلاع‌رسانی این طرح در سطح داروخانه‌ها، روند اجرای طرح نیز مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته‌است.

روند اجرای طرح «دارویاری» در داروخانه‌های چهارمحال و بختیاری ارزیابی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، رضا محمدی گفت: با اجرای طرح ملی دارویاری، ۱۱۹ قلم داروی otc تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد و ۳۶۶ قلم داروی پرمصرف بیماری‌های مزمن نیز بیمه می‌شود. 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: طرح دارویاری با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۲۳ تیرماه در سراسر کشور به اجرا درآمد. 

محمدی هدف از اجرای این طرح ملی را بهره‌مندی همه دهک‌های درآمدی از یارانه دارو، برقراری پوشش بیمه‌ای برای تمام افراد ایرانی، کنترل قاچاق دارو، حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج و رفع کمبودهای دارویی عنوان کرد و افزود: نتیجه اجرای این طرح اصلاح یارانه دارو، تأمین پایدار دارو و بهبود دسترسی مردم به دارو است. 

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح داروهایی که پیش از این بیمه نبودند و همچنین ۳۶۶ قلم داروی ضروری پرمصرف بیماران مزمن، تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت. 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تأکید کرد: در این طرح مردم تغییری در پرداخت هزینه‌های دارویی نخواهند داشت و ثابت ماندن هزینه پرداختی از جیب بیماران از اهداف اصلی این طرح است. 

محمدی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور سه دهک اول جامعه به صورت خودکار تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و سایر افراد جامعه که هیچگونه بیمه درمانی ندارند نیز می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان منتخب درخواست بیمه سلامت خود را ثبت نمایند. 

وی ضمن اشاره به دستور مستقیم وزارت در خصوص اجرای مطلوب این طرح ملی یادآور شد: از زمان شروع این طرح کلیه داروخانه‌های سطح استان توسط کارشناسان امور دارویی معاونت مورد بازدید قرار گرفته و ضمن نصب پوسترهای اطلاع‌رسانی این طرح در سطح داروخانه‌ها، روند اجرای طرح نیز مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته‌است.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول