اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از پرتکرارترین علل نازایی تا میزان موفقیت در مرکز ناباروری شهرکرد

مدیر مرکز ناباروری حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: آمار موفقیت جهانی در درمان ناباروری بین ۳۰ تا ۳۵ درصد است اما این آمار در مرکز ناباروری شهرکرد به حدود ۴۰ درصد می‌رسد.

از پرتکرارترین علل نازایی تا میزان موفقیت در مرکز ناباروری شهرکرد

آمنه فرخی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: آمار نازایی در کشور حدود ۲۲ درصد است اما این آمار در استان چهارمحال و بختیاری به ۲۵ درصد می‌رسد.

مدیر مرکز ناباروری حضرت فاطمه زهرا(س) با بیان اینکه این مرکز به علت کمبود بودجه از نظر تأمین هزینه تجهیزات و مواد مصرفی گاهی دچار مشکل و تنگنا می‌شود، افزود: همچنین وجود فقط یک متخصص نازایی در این مرکز باعث افزایش فشار کاری و اغلب نارضایتی مراجعین می‌شود.

هزینه درمان ناباروری چقدر است؟

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های درمان ناباروری متغیر است، اظهار داشت: هزینه درمان برای زوج‌هایی که جنین دارند حدود ۱۵ میلیون تومان و برای زوج‌های که باید جنین اهدایی دریافت کنند حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان است.

فرخی با تاکید بر اینکه مدت زمان درمان برای هر زوج کاملا متفاوت است، بیان کرد: بطور کلی درمان ناباروری طولانی‌مدت و نیازمند صبر و حوصله زیاد است.

نمره قابل قبول مرکز ناباروری شهرکرد در موفقیت درمان

وی با اشاره به اینکه آمار موفقیت جهانی در درمان ناباروری بین ۳۰ تا ۳۵ درصد است، تصریح کرد: این آمار در مرکز ناباروری حضرت فاطمه زهرا(س) حدود ۴۰ درصد است.

مدیر مرکز ناباروری حضرت زهرا(س) علت ناباروری اغلب زوج‌ها در استان را ذخیره پایین تخمدان خانم‌ها دانست و افزود: در این مرکز تمامی خدمات درمان ناباروری که در کشور ارائه می‌شود، به جز تعیین جنسیت که در مراکز دولتی ممنوع است، قابل انجام می‌باشد.

انصراف زوج‌ها از درمان به دلیل هزینه بالا

فرخی با بیان اینکه پروسه طولانی درمان باعث مشکلات متعدد از جمله اختلاف بین زوجین، ایجاد مشکلات روحی به خصوص برای خانم‌ها و حتی جدایی می‌شود، ادامه داد: درمان طولانی و هزینه‌های زیاد باعث می‌شود که بسیاری از زوج‌ها از ادامه درمان منصرف شوند.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت دسترسی بیماران به داروهای کمیاب و خاص در استان چگونه است، اظهار داشت: معمولا توزیع دارو به دلیل تحریم‌ها و کمبود ورود داروها مشکلاتی برای بیماران ایجاد می‌کند‌ و همیشه مسئله کمبود دارو یکی از معضلات بیماران است.

مدیر مرکز ناباروری شهرکرد مهمترین چالش‌ها را کمبود دارو، کمبود متخصص نازایی و هزینه بالای درمان دانست و خاطرنشان کرد: از دو سال پیش برای حمایت از زوج‌های نابارور اقداماتی مانند برنامه حمایت مالی و دادن تخفیف ۸۵ درصد هزینه‌های درمان به بیماران و دادن وام و تسهیلات با بهره کم به زوج‌های نابارور صورت گرفته‌است.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول