اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

6382 خدمت رایگان پزشکی و دندانپزشکی به مردم سیریک ارائه شد

مشاور پزشکی استاندار هرمزگان گفت: نهمین گردهمایی جهادی قرارگاه مردم در شهرستان سیریک انجام شد و 6382 خدمت رایگان پزشکی و دندانپزشکی به مردم شریف شهرستان سیریک ارائه شد.

6382 خدمت رایگان پزشکی و دندانپزشکی به مردم سیریک ارائه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدرضا مهری مشاور پزشکی استاندار هرمزگان ظهر امروز در خصوص اقدامات قرارگاه مردم در شهرستان سیریک اظهار داشت: بنا بر ابتکار استاندار هرمزگان و تشکیل قرارگاه مردم، نهمین گردهمایی جهادی این قرارگاه با ارائه خدمات رایگان درمانی به مردم شهرستان سیریک از 23 لغایت 26 تیرماه به مدت 4 روز همراه بود و در مجموع بیش از 6382 خدمت رایگان پزشکی و دندانپزشکی به مردم این شهرستان ارائه شد.

وی افزود: در حوزه خدمات تخصصی پزشکی در مجموع بیش از 2957 خدمت به مردم شریف شهرستان بستک ارائه شد که شامل خدماتی در حوزه قلب و عروق، زنان و زایمان، چشم پزشکی، کودکان، تخصص داخلی و پزشک عمومی بوده است.

مشاور پز‌شکی استاندار هرمزگان گفت: در حوزه قلب عروق در مجموع 896 خدمت تخصصی از جمله 350 ویزیت متخصص قلب و عروق همراه با اخذ نوار قلب و 196 مورد اکوکاردیوگرافی بود، 27 مراجعه کننده نیازمند آنژیوگرافی بودند که به مراکز درمانی سطح بالاتر ارجاع داده شدند.

وی تصریح کرد: در حوزه زنان و زایمان نیز در مجموع 592 خدمت تخصصی شامل 506 ویزیت توسط متخصص زنان و زایمان و 86 مورد سونوگرافی ارائه شد.

دکتر مهری با تاکید بر اینکه در حوزه تخصصی کودکان 481 ویزیت صورت گرفت و به 200 کودک داروی مکمل تقویتی ارائه شد، گفت: در حوزه چشم پزشکی نیز متخصص 284 نفر را ویزیت کرد که 35 نفر نیازمند دریافت خدمات بیشتر من جمله عمل جراحی در مرکز درمانی سطح بالاتر بودند.

وی با اشاره به 493 مورد ویزیت توسط متخصص داخلی و پزشک عمومی اظهار داشت: تعداد 11 مورد بیمار شکاف لب و کام شناسایی شده توسط جراح عمومی، نیازمند عمل جراحی در مرکز درمانی سطح بالاتر بود.

مشاور استاندار هرمزگان در امور پزشکی در خصوص اقدامات درمانی در حوزه دندانپزشکی نیز گفت: در این حوزه بالغ بر 3425 خدمت به مردم شریف سیریک توسط 6 دندان پزشک به همراه 6 یونیت(2 یونیت ثابت، 2 یونیت سیار و 2 یونیت پرتابل) ارائه شد که شامل 2783 مورد کشیدن دندان، 536 مورد جرم‌گیری، 89 مورد ترمیم و پر کردن و 17 مورد عصب کشی می‌شود.

وی ضمن قدردانی از همراهی تمامی دست‌اندرکاران این گردهمایی جهادی، با تاکید بر اینکه امیدواریم این اقدامات مورد قبول درگاه احدیت واقع شود، ادامه داد: تمام داروهای تجویز شده توسط پزشکان در مدت چهارروزه گردهمایی، بصورت رایگان به بیماران تحویل داده شد و تعداد ۱۶۴ مورد آزمایش درخواستی نیز بصورت رایگان انجام پذیرفت که هزینه‌های آن توسط یک موسسه خیریه از استان کرمان تقبل شد.

استاندار هرمزگان در گام اول اجرای طرح مردمی کردن امکانات دولتی، قرارگاه مردم را تشکیل داد این قرارگاه برای درمان رایگان مردم با استفاده از امکانات بیمارستان سیار استانداری تشکیل و تدبیر تامین دارو ازسوی استاندار انجام و با همکاری گروه های جهادی پزشکان و متخصصان کشور و استان کار خود را آغاز کرده است.

تاکنون امور ویزیت، درمان، پیگیری درمان بیماران خاص با هماهنگی و اعزام به سایر استان ها توسط این قرارگاه در شهرهای سندرک، جاسک، سردشت بشاگرد، کوی ملت و نخل ناخدا بندرعباس، ابوموسی، قشم، هرمز و سیریک انجام شده است.

انتهای پیام/ 3728

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول