اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

طبخ و توزیع 7500 پرس غذا در روستاهای الموت غربی به مناسبت عید غدیر خم

روحانی مستقر در بخش الموت غربی با اشاره به بازسازی واقعه غدیر خم در رازمیان گفت: 7500 پرس غذا به مناسبت عید غدیر در روستاهای شاخص این بخش طبخ و توزیع شد.

طبخ و توزیع 7500 پرس غذا در روستاهای الموت غربی به مناسبت عید غدیر خم

حجت الاسلام محمود داودی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین، به تشریح برنامه های اجرا شده به مناسبت عید غدیر پرداخت و با اشاره به بازسازی واقعه غدیر خم در شهر رازمیان مرکز بخش الموت غربی در فضایی به مساحت 12 هزار متر مربع و حضور بیش از 1500 نفر، اظهار کرد: علاوه بر بازسازی واقعه غدیر و نمایش وقایع حجه الوداع پیامبر اکرم(ص) با حضور 150 نفره گروه نمایش یکی از موسسات فرهنگی قزوین و معرفی امام علی(ع) به عنوان جانشین پیامبراسلام(ص) و امام مردم، مولوی خوانی، دف زنی،  موسیقی و... اجرا شد و 1500 پرس غذا طبخ و بین مردم توزیع شد.

وی با اشاره به همکاری سپاه، کمیته امداد، پایگاه بسیج شهید سلیمانی، بخشداری، نیروی انتظامی و هلال احمر در برگزاری بازسازی واقعه غدیر در رازمیان افزود: بخش اندکی از هزینه ها توسط نهادها و ارگانها تامین و بخش اعظمی از هزینه ها خودجوش و با مشارکت و مساعدت مردم تامین و هزینه شد.

روحانی مستقر بخش الموت غربی استان قزوین ادامه داد:  زمانی که در بازسازی واقعه غدیر جمله پیامبر اکرم"ص" (مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ) بیان شد نورافشانی گسترده، زیبا و چشم نوازی اجرا شد.

داودی اضافه کرد: در ظهر عید غدیر که در روستای شهرستان سفلی جشن خیابانی برگزار شد، 2 هزار پرس آبگوشت در مسجد این روستا طبخ و بین مردم شد.

وی خاطرنشان کرد: عصر روز عید سعید غدیر نیز در روستای شهرستان علیا جشن برگزار و شربت و شیرینی بین مردم توزیع شد.

این روحانی مستقر تصریح کرد: جشن باشکوهی هم در عید غدیر در روستای یارود معروف به سادات محله که 95 درصد مردم آن از سادات هستند، برگزار شد که سخنرانی، مولوی خوانی، سرود «سلام فرمانده» از برنامه های این جشن بود و 1000 پرس غذا طبخ و بین مردم توزیع شد.

داودی افزود: در روستای آکوجان 1000 پرس غذا بین نیازمندان و در دهستان دستجرد شامل 17 روستا هم 2 هزار پرس غذا بین نیازمندان توزیع شد.

وی بیان کرد: با توجه به رویکرد دولت مبنی بر واگذاری امور به مردم، هزینه های بیت المال و وجود دغدغه هایی در این زمینه، با مشارکت مردم در جشن های غدیر این مهم به نحو احسن تحقق یافت و به صورت خودجوش و مردمی، جشن ها و برنامه ها اجرا شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول