اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

پل‌دختر فاقد صنعت در شرایط خشک‌سالی نیازمند توجه بیشتر است

امام جمعه پل‌دختر گفت: شهرستان پلدختر فاقد صنعت است که مردم آن در شرایط خشک‌سالی نیازمند توجه بیشتر هستند.

پل‌دختر فاقد صنعت در شرایط خشک‌سالی نیازمند توجه بیشتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از پل‌دختر ، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: مردم پل‌دختر متمکن نیستند و تنها شغل آنها که قوت لایموت خانواده می‌باشد کشاورزی است که انتظار می‌رود مدیریت ارشد استان در این زمینه مردم پل‌دختر را دریابد.

وی افزود: در رسانه‌های شهرستان پل‌دختر چند روزی است می‌نویسند کشکان خشکید و این را در خرداد ماه از تربیون نماز جمعه فریاد کشیدیم که مرگ این رودخانه آرام ، آرام و تدریجی فرا رسیده است.

امام جمعه پل‌دختر گفت:حوادث طبیعی بجای خود، کم آبی‌ها ، گرمای شدید هوا که موجب تبخیر آب می‌شود یک عامل و اما عامل دیگرعدم مدیریت در بالا دست کشکان موجب خشک شدن این رودخانه شده است.

وی افزود: این همه کارشناسان فریاد می‌زنند و مقاله می‌نویسند که نباید در بالا دست محصولات آب‌دوست کشت شود و لرستانی‌ها خود این محصولات را کشت نمی‌کنند، اما افراد غیر بومی به کاشت محصولات آب‌دوست مانند هندوانه در بخش گسترده‌ای از اراضی بالا دست اقدام می‌کنند و آب سرچشمه کشکان و سایر رودخانه‌ها لرستان را مصرف می‌کنند که جلوگیری از آن مدیریت می‌خواهد.

موسوی یادآورشد: از تربیون نماز جمعه که متعلق مردم پل‌دختر است خطاب به استاندار لرستان اعلام می‌شود کشاورزان پل‌دختر در مقابل استانداری و فرمانداری تجمع نمی‌کنند اما مطالبه گر هستند و آن را از این تربیون می‌خواهند و به گوش شما می‌رسانند.

وی خطاب به استاندار لرستان افزود: شما که دستور دادید سد ایوشان را هر ۱۰روز سه روز باز شود و این کار انجام شد و شاید تا ۲ ، سه کیلومتر بیشترآب نیامد در پل‌دختر به عنوان پایین دست استان لرستان نیز مردم کشاورزی و باغات دارند که آسیب می‌بینند و رودخانه کشکان خشک شده است.

امام جمعه پل‌دختر گفت: باغات  انجیر که شمادر مرکز استان و ما در شهرستان پز آن را می‌دهیم خشک شدند و این اندک آب رودخانه به هیچ وجه پاسخگو نیست بنابر این انتظار می‌رود آب را در در بالا دست مدیریت کنید.

وی افزود: سد ایوشانی که حداقل در این شرایط می‌تواند پاسخگوی نیاز آبی استان باشد باز کردن طی سه روز به طور قطع به پل‌دختر نمی‌رسد ، بنابر این حداقل زمان آن را تا 10 روز بیشتر کنید شاید اندکی به پل‌دختر نیز برسد مگر این شهرستان جز استان لرستان نیست.

موسوی یادآورشد: انتظار می‌رود توزیع آب سد ایوشان در لرستان عادلانه باشد و این امر مطالبه کشاورزان پل‌دختر است که امسال خشک‌سالی آنها رازمین گیر کرده است.

وی افزود: پل‌دختر فاقد صنعت است و مردم آن متمکن نیستند و تنها شغل آنها که قوت لایموت خانواده می‌باشد کشاورزی است  که انتظار می‌رود مدیریت ارشد استان در این زمینه مردم پل‌دختر را دریابد.

امام جمعه پل‌دختر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در شرایطی که مبتلایان به کرونا در حال افزایش هستندتاکید کرد و گفت: امروز آمار مبتلایان به کرونا در حال افزایش است و تعداد هشت هزار نفر شناسایی شده اند و فوتی‌ها از 2 رقمی در حال بالا رفتن است.

موسوی افزود:: وضعیت کرونا پل‌دختر زرد بود که در شرایط فعلی و در صورت عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی احتمال دارد به سمت نارنجی برود،بنابر این انتظار می‌رود مردم که همواره در هر شرایطی هم‌راهی کردند هم اکنون نیز در مراسم‌ها و مناسبت‌ها از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول