اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

جهاد تبیین در بحث حجاب و عفاف ضروری است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران گفت: یکی از برنامه‌های ما به دستگاه‌ها، بحث حجاب و عفاف است که نیازمند جهاد تبیین در این حوزه هستیم.

جهاد تبیین در بحث حجاب و عفاف ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مهرداد محمدی دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر مازندران امروز در گردهمایی امر به معروف و نهی از منکر با تبریک دهه امامت و ولایت و گرامیداشت هفته حجاب و عفاف، اظهار کرد: براساس منویات مقام معظم رهبری، ماموریت اصلی ستاد امربه معروف و نهی از منکر، احیای این فریضه الهی است و تمام تلاش اعضای ستاد این بوده که این فریضه الهی و عدم بی‌تفاوتی در لایه‌های اجتماع ساری و جاری شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اعلام اینکه یکی از موضوعات بسیار مهم عدم بی‌تفاوتی مردم در تبیین این فریضه است،اظهار کرد: ما نسبت به جامعه و هم‌وعان خود مسؤول هستیم و شوراهای امربه معروف و نهی از منکر باید این موارد را در دستگاه‌ها پیاده‌سازی کنند و از ظرفیت مردمی کمک بگیریم تا بتوانیم حکمرانی برای مقدمه‌سازی ظهور در جامعه اسلامی داشته باشیم.

محمدی با تاکید بر اینکه با امربه معروف و نهی از منکر را در دستگاه‌ها با کمک مردم برای اصلاح امور صورت گیرد، خاطرنشان کرد:  خدمت‌رسانی مومنانه و جهادی مستلزم فراهم کردن سازوکار است چرا که بدون سازوکار امکان‌پذیر نیست، به همین خاطر تلاش ستاد این است برنامه‌هایی را تدوین کند تا انشاءالله به اهداف برسیم.

وی بیان کرد: در شرایطی قرار داریم که دولت اقدامات اساسی را شروع کرده که برای اصلاح امور در بخش‌های مختلف،  ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید به کمک دولت بیاید.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم که دغدغه همه  کارگزاران نظام بوده، بحث اقتصادی است، دولت مردمی‌سازی اقتصادی را شروع کرده که نیازمند این است در دستگاه‌های اجرایی سازوکارهایی اندیشیده شود تا شاهد بروز مشکلات کمتر باشیم.

محمدی ادامه داد: لازم است همه کمک کنیم تا دولت به اهدافش برسد،  اقدامات خیلی خوبی را در دستور کار داشتند که ضرورت دارد این اقدامات به سایر بخش‌های جامعه برسد.

وی بیان کرد: رویکرد ما در برنامه‌ها برای ابلاغ به دستگاه‌ها، اجتماعی، کاهش آسیب‌ها و بهبود شرایط اجتماعی و فرهنگی بوده است؛ همه دستگاه‌ها موظف هستند تلاش کنند تا ماموریت اصلی خود را به جامعه منتقل کنند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان مازندران یادآور شد: یکی از برنامه‌های ما به دستگاه‌ها، بحث حجاب و عفاف است که نیازمند جهاد تبیین در این حوزه هستیم.

محمدی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های امر فرهنگ باید در طرح حجاب و عفاف ملی کمک کنند، تصریح کرد: باید دستگاه‌ها برنامه‌های خوبی برای کارکنان و هم مردم داشته باشند که در این صورت شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

وی اظهار کرد: دشمن تمام ابزارهای خود را بکار گرفته تا عفت را از جوانان ما بگیرد و می‌خواهد هویت را از جوانان بگیرد و در این زمینه اهتمام جدی دارد که باید ظرفیت تبیینی مجاهدان و مبارزان پای کار بیاید.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان مازندران ادامه داد: تمام تلاش‌مان این است این شرایط به وجود آمده در جامعه را که تهدید است به فرصت تبدیل کنیم تا بتوانیم طرح کامل حجاب و عفاف را پیاده‌سازی کنیم. 

*مردمی‌سازی شورای امر به معروف و نهی از منکر

محمدی با تاکید بر اینکه بحث حجاب و عفاف تنها مختص یک یا چند دستگاه نیست بلکه همه ارکان حاکمیت پای کار بیایند، خاطرنشان کرد: یکی از بحث‌های جدی که امسال به دنبالش هستیم مشارکت فعال در آموزش‌های پایه‌ای امربه معروف و نهی از منکر در دستگاه‌ها ‌است که آموزش‌های مهارتی برای اعضا و ضابطان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ما گروه‌های مردمی داریم که درحال فعالیت هستند که نیاز به حمایت دارند؛ کنار این تشکل‌ها، ضابطی که کار مستندسازی و کمک به روند درست پرونده در مراجع قضایی دنبال شود را پیگیری کند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان مازندران با اعلام اینکه تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر با شیوه جدید در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: تمام تلاش‌مان این است برای تشکیل شورای امربه معروف و نهی از منکر نماینده مردمی در کنار شوراها باشند تا به بحث مردمی‌سازی این شورا کمک کنند تا انشاءالله از ظرفیت مردمی برای ارائه خدمات درست به مردم بهره‌گیری کنیم.


محمدی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها معطوف به حجاب و عفاف و مسائل اخلاقی نیست، خاطرنشان کرد: باید در تمام حوزه‌ها همچون محیط زیست، هنر، رسانه و سایر عرصه‌های ۱۸ گانه امر به معروف و نهی از منکر پیاده شود.

وی یادآور شد: یکی از موضوعات دیگر تحقق شعار سال است که بحث اشتغال و تولید دانش‌بنیان است، در واقع مشکل اشتغال موجب بروز آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی می‌شود که تحقق این مهم می‌تواند در پیشبرد اهداف موثر باشد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان مازندران اظهار کرد: امروز در تمام جمهوری اسلامی هر مجموعه‌ای کار کند اگر از ظرفیت عظیم بسیج استفاده نکند، ضرر کرده است، دیدیم دولت‌هایی از این ظرفیت استفاده نکردند، ضرر کردند به همین دلیل تلاش کردیم با همکاری و تعامل سازنده برنامه‌ها را پیش ببریم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ح/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول