اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کودکان کار زنجانی خانواده دارند/8 درصد جمعیت استان از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اولویت‌های بهزیستی در حمایت از کودکان کار گفت: تمامی کودکان کار استان زنجان دارای خانواده و خانه هستند و هیچ کودک کارتن خواب در زنجان وجود ندارد.

کودکان کار زنجانی خانواده دارند/8 درصد جمعیت استان از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سلمان حسینی مدیرکل بهزیستی استان زنجان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بهزیستی اظهار کرد: همزمان با هفته بهزیستی برنامه‌های متعددی در استان اجرایی خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از افتتاح ۴۷ طرح و پروژه در این هفته خبر داد و گفت: ۲۲ واحد مسکن مددجویی، ۲۳ طرح اشتغالزایی، یک مرکز شبانه‌روزی توانبخشی مراقبتی بیماران روان مزمن، یک مرکز توانمند‌سازی و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان در این هفته افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 8 درصد از خانوارهای استان زنجان به تعداد ۲۷ هزار و ۳۲۷ نفر زیر پوشش اداره کل بهزیستی استان زنجان هستند، اظهار کرد: ۶۵ درصد از افراد زیر پوشش بهزیستی جزو مستمری بگیر این سازمان هستند و ۳۵ درصد مابقی از سایر خدمات این اداره استفاده می‌کنند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۷۰۱ خانوار مستمری بگیر هستند.

حسینی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال ۲۲ واحد و در سال گذشته ۱۴۹ واحد مسکن به مددجویان با شرایط واگذار شده است، اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال 1389 شغل برای مددجویان این اداره کل ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: همچنین سال گذشته برای یک هزار و ۱۰ نفر بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی به مبلغ هفت میلیارد تومان از سوی بهزیستی زنجان پرداخت شد. 

وی در ادامه از فعالیت مراکز مثبت بهزیستی خبر داد و افزود: در حال حاضر 39 مرکز مثبت در استان فعال است.

حسینی همچنین از فعالیت 31 مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در استان خبر داد و گفت: ۱۳ مرکز به صورت تخصصی در زمینه‌های خانواده کودکان با نیازهای ویژه تحصیلی تربیتی کودک و نوجوان خدمات ارائه می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: در سه ماهه نخست امسال 4 هزار و 610 نفر تعداد افراد بهره‌مندی از مشاوره حضوری دولتی و غیردولتی استفاده کردند.

وی در ادامه از اجرای طرح مدیریت برای توانمندسازی و جامعه‌پذیری معتادین بی‌بضاعت نیز خبر داد و گفت: در سال گذشته ۹۱ نفر و در سه ماهه اول سال جاری ۱۲۵ نفر از خدمات این طرح بهره‌مند شدند.

حسینی از ارائه خدمات به 2 هزار و 571 مراجعه کننده به افراد دارای سوء مصرف مواد مخدر نیز خبر داد و تصریح کرد: همچنین 852 نفر از معتادان نیز از خدمات مراکز کاهش آسیب استفاده کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی همواره پیشگام بوده است، افزود: کودکان آزار دیده، همسران آزار دیده، زنان خشونت دیده و... می‌توانند با اروژانس اجتماعی با خط تلفن ۱۲۳ تماس بگیرند.

وی افزود: همه کودکان کار استان زنجان دارای خانواده و خانه هستند و هیچ کودک کارتن خواب در زنجان وجود ندارد.

حسینی میزان جبران کارآیی معلولین را ۳۰ نفر به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان در سال گذشته بیان کرد و گفت: هم اکنون ۹۶ موسسه غیردولتی غیرانتفاعی و انتفاعی برای خدمات دهی به معلولان زیر نظر بهزیستی استان دارای مجوز هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین به اهمیت و نقش موثر جذب مشارکت‌های مردمی در رفع مشکلات مددجویان اشاره کرد و گفت: کلیه نذور نقدی و غیرنقدی اهدایی از سوی خیرین بین نیازمندان، اقشار آسیب پذیر و جامعه هدف بهزیستی در اسرع وقت توزیع می‌شود که مبلغ آن در سه ماهه نخست امسال 2 میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول