اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بهره‌مندی یک هزار و 500 نفر از خدمات بهزیستی در حوزه مواد مخدر

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: در سه ماهه اول سال جاری بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از افراد دارای سوءمصرف موادمخدر از خدمات بهزیستی استفاده کردند.

بهره‌مندی یک هزار و 500 نفر از خدمات بهزیستی در حوزه مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سلمان حسینی، سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار هفته مبارزه با موادمخدر با عنوان «پرداختن به چالش های مواد مخدر در حوزه سلامت و بحران‌های بشری» اظهار کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته و با همکاری و مشارکت ادارات بهزیستی شهرستان‌های تابعه و سازمان‌های مردم نهاد و غیر دولتی و مراکز مثبت زندگی بهزیستی برنامه‌های متنوعی اجرا می‌کند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان از اجرای برنامه‌های آگاهسازی پیشگیری از اعتیاد همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: در سه ماهه اول سال جاری بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از افراد دارای سوء مصرف مواد مخدر از ۱۲ مرکز اقامتی بهبود و باز توانی تحت نظارت بهزیستی خدمات ترک اعتیاد دریافت کردند.

وی برگزاری نمایشـگاه‌های ثابت و سـیار، آگاه‌سازی قشـرهای مختلف جامعه (خانواد‌ه‌ھا، دانش‌آموزان و دانشجویان) در شهرستان زنجان و سایر شهرستان‌ها، برپایی مسابقه ووشو با همکاری اداره ورزش و جوانان همراه با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی پیشگیری از اعتیاد در شهرستان خرمدره، اجرای مسابقات ورزشی ویژه معتادان در حال درمان در مراکز اقامتی، برگزاری مسابقات عکاسی، نقاشی با موضوع اعتیاد و موادمخدر در مقاطع مختلف سنی را از جمله برنامه‌های اجرا شده در این هفته برشمرد.

حسینی برگزاری میز خـدمت در حاشـیه مراسم نماز جمعه در شهرستان‌های زنجان، اجرای تئاتر خیابانی، توزیع بروشور آگاه‌سازی و پیشگیری از اعتیاد،  برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای کارکنان ادارات، زنان سرپرست خانوار شهر، آگاه‌سازی پیشگیری از اعتیاد در بین کشاورزان،  آگاه‌سازی خانواده‌ها از مضرات اعتیاد در محلات آسیب خیز زنجان را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این هفته اعلام کرد.

سرپرست بهزیستی یادآور شد: مرکز خط ملی اعتیاد به شماره ( ۰۹۶۲۸)، راهنمایی و اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد را انجام می‌دهد و در صورت نیاز افراد را متناسب با نیازهایشان به مراکز درمان دارای مجوز رسمی ارجاع می‌کند.

وی گفت: ساعات کار این مرکز ۸ صبح تا 20 عصر است و مردم می توانند با شماره گیری شماره ۰۹۶۲۸ بدون کُد، با مرکز تماس حاصل کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول