اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ملی‌پوش اصفهانی هندبال: فصلی به یاد ماندنی را پشت سر گذاشتم

ملی‌پوش اصفهانی هندبال گفت: با کسب قهرمانی لیگ برتر با سپاهان و راهیابی به جام جهانی با تیم ملی، می‌توانم بگویم که فصل به یاد ماندنی برای من رقم خورد.

ملی‌پوش اصفهانی هندبال: فصلی به یاد ماندنی را پشت سر گذاشتم

به گزارش خبرگزاری فارس اصفهان، تیم ملی هندبال کشورمان با قرار گرفتن در جایگاه چهارم مسابقات قهرمانی آسیا، پس از ۷ سال به رقابت‌های جهانی راه یافت.

این اتفاق تاریخی و البته قهرمانی تیم سپاهان اصفهان در لیگ برتر هندبال کشور بهانه‌ای شد تا با محمد کیانی، ملی‌پوش اصفهانی هندبال کشورمان گفت‌و‌گویی داشته باشیم که در ادامه می‌توانید این گفت‌و‌گو را بخوانید.

فارس: فعالیت ورزشی شما از چه زمانی و چگونه آغاز شد؟

کیانی: از سن ده سالگی هندبال را زیر نظر معلم ورزشم، حسین قدرتی‌پور شروع کردم، در ۱۳ سالگی وارد باشگاه سپاهان شدم که در آن زمان دهقان و عسگرنیا مربیان رده‌های پایه سپاهان بودند، در تمام رده‌های سنی حضور داشتم تا به تیم بزرگسالان سپاهان راه یافتم.

فارس: چند سال است که در سپاهان حضور دارید؟

کیانی: جدا از سال‌هایی که در تیم‌های پایه سپاهان حضور داشتم، در ۱۰ سالی که در لیگ برتر بازی می‌کنم، به غیر از ۲ فصل که در خدمت تیم‌های ذوب‌آهن و ذغال سنگ طبس بودم، بقیه سال‌ها در کنار سپاهان بودم.

فارس: از سوابق ملی خود بگویید.

کیانی: در همه رده‌های تیم ملی حضور داشتم، در تیم ملی بزرگسالان هم کم و بیش به اردو‌ها دعوت می‌شدم اما از فصل گذشته به صورت ثابت عضو تیم ملی هستم.

فارس: در مورد افتخارات ملی و باشگاهی خود صحبت کنید.

کیانی: در رده ملی سابقه نایب‌قهرمانی مسابقات دانش‌آموزان جهان، قهرمانی مسابقات دانش‌آموزان آسیا، حضور با تیم ملی جوانان و نوجوانان در مسابقات آسیایی و جهانی، چهارمی مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه جهانی با تیم ملی بزرگسالان را در کارنامه دارم؛ در رده باشگاهی نیز همراه با سپاهان در همه رده‌های سنی از جمله بزرگسالان به مقام قهرمانی کشور دست یافتم.

فارس: فصلی که گذشت را چگونه دیدید؟

کیانی: یک فصل بسیار فشرده را پشت سر گذاشتیم، مسابقات لیگ برتر در کنار مسابقات و اردو‌های تیم ملی برگزار شد، با کسب قهرمانی لیگ برتر با سپاهان و راهیابی به جام جهانی با تیم ملی، می‌توانم بگویم که فصل به یاد ماندنی برای من رقم خورد؛ در لیگ برتر نمی‌شد از قبل پیش‌بینی کرد چه تیمی قهرمان می شود؛ کادر خوبی داشتیم و باشگاه سپاهان هم امکانات خوبی را برای ما فراهم کرده بود و پس از سال ۹۷ که آخرین قهرمانی سپاهان بود، بار دیگر جام را به اصفهان آوردیم.

فارس: وضعیت شما برای فصل آینده به چه شکل خواهد بود؟

کیانی: من با سپاهان قراداد دو ساله داشتم که سال اول آن را پشت سر گذاشتم و یک سال دیگر قرارداد دارم، امیدوارم در فصل جدید، در مسابقات لیگ و آوردگاه آسیایی نتایج درخشانی کسب کنیم.

فارس: در خصوص شرایط هندبال اصفهان صحبت کنید.

کیانی: اصفهان مهد هندبال ایران است و بیشترین ملی پوش و لژیونر هندبال را دارد، برای ادامه روند موفق هندبال اصفهان در سال‌های آینده، باید به گذشته بازگشت و دید که چه اقداماتی صورت گرفت تا نسل طلایی هندبال اصفهان به وجود بیاید؛ باید عیب‌یابی‌ها و استعدادیابی‌های لازم انجام شود، آکادمی‌ها فعال‌تر شوند تا بتوانیم از پایه بازیکنان خوب تربیت کنیم و دوباره شاهد درخشش هندبالیست‌های اصفهانی در میادین بین‌المللی باشیم.

فارس: صحبت پایانی شما را می‌شنویم.

کیانی: تشکر می‌کنم از باشگاه خوب سپاهان که همیشه حمایت کرده است و امیدوارم حمایت‌ها مخصوصا از رشته هندبال ادامه‌دار باشد، همچنین تشکر می‌کنم از همه مربیانی که برای من زحمت کشیده‌اند تا به این مرحله برسم.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول