اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بهنام‌نیا: تلاش می‌کنم در جام‌جهانی هندبال همراه تیم ملی باشم

تیم هندبال ذوب‌آهن اصفهان در سی‌وچهارمین دوره لیگ برتر موفق شد به جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها راه پیدا کند و در نهایت همراه با تیم مس کرمان به مقام سوم مشترک لیگ برتر رسید.

بهنام‌نیا: تلاش می‌کنم در جام‌جهانی هندبال همراه تیم ملی باشم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هندبالیست‌های ذوب‌آهن که به همراه تیم‌های سپاهان، شهید شاملی کازرون و مس به عنوان تیم سوم به پلی‌آف رسیده بودند، مقابل تیم شهید شاملی قرار گرفتند که در هر دو بازی شکست خورده و از رسیدن به فینال باز ماندند، با توافق دو تیم و موافقت سازمان لیگ دو تیم ذوب‌آهن و مس به مقام سوم مشترک رسیدند.

از این رو با مهدی بهنام‌نیا یکی از بازیکنان ملی‌پوش و اصفهانی این تیم به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه می‌توانید بخوانید.

فارس ورزش را از چه سنی آغاز کردید؟

بهنام‌نیا: ورزش را از سن ۱۲ سالگی، از مسابقات مدارس و بعد استانی و کشوری شروع کردم، آغاز فعالیت ورزشی‌ام از همان زمان بود.

فارس: چرا هندبال را برای فعالیت انتخاب کردید؟

بهنام‌نیا: در مدرسه معلم ورزش بازیکنان تیم هندبال انتخاب می‌کرد که من هم انتخاب شدم، بعد از آن از این رشته خوشم آمد، رشته پرهیجان و جذابی است، در عین حال نیاز به فکر دارد، سعی کردم فعالیت حرفه‌ای را در این رشته ادامه دهم.

فارس: در چه تیم‌هایی بازی کردید؟

بهنام‌نیا: در رده پایه، نونهالان، نوجوانان و جوانان برای تیم سپاهان بازی کردم، مقام‌های استانی و کشوری داشتیم، بعد از سن ۱۸ سالگی به خدمت سربازی رفتم و ۲ سال برای تیم نیروی زمینی ارتش بازی کردم.

فارس: چه افتخاراتی کسب کردید؟

بهنام‌نیا: قبل از سربازی هم با تیم‌ بزرگسالان سپاهان در لیگ برتر سوم‌ شدیم، بعد از ۲ سال خدمت، با تیم ذوب‌آهن به مقام سوم لیگ برتر رسیدیم، سال ۹۹ هم با ذوب‌آهن بودم که تیم جوانی بود و مقام نیاوردیم، ولی امسال بازهم مقام سوم لیگ را بدست آوردیم.

فارس: امسال با ذوب‌آهن در لیگ برتر بودید، وضعیت ذوب‌آهن و حضور در این تیم چگونه بود؟

بهنام‌نیا: ذوب‌آهن امسال تیم خوبی برای قهرمانی بسته بود ولی چند بازیکن خوب و ملی‌پوش از جمله گلر تیم را به دلیل مصدومیت همان اوایل فصل از دست دادیم، باز هم مصدومیت برای چند بازیکن تاثیرگذار رخ داد که نشد به هدف‌مان برسیم، با این شرایط سخت توانستیم مقام سوم را بدست آوریم؛ ذوب‌آهن باشگاه بزرگی است که در رشته‌های مختلف تیم‌داری می‌کند، امسال شرایط و حمایت نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر بود، امیدوارم این روند در باشگاه ادامه پیدا کند و از رشته هندبال هم حمایت شود.

فارس: به تیم ملی هم دعوت شدید؟ از حضور در تیم ملی بگویید.

بهنام‌نیا: در رده نوجوانان و جوانان عضو تیم ملی بودم، تیم نوجوانان به دلیل مسائل امنیتی به بحرین اعزام نشد، دو سال بعد با تیم ملی جوانان به مقام پنجم آسیا رسیدیم، شرایط خوبی نداشتیم اما نتیجه خوبی بود.

فارس: با مس کرمان در جام باشگاه‌های آسیا حضور داشتید از آن مسابقات بگویید.

بهنام‌نیا: سال قبل به عنوان یار کمکی با تیم مس کرمان به مسابقات قهرمانی آسیا رفتم، مسابقات خیلی خوبی بود، بازی‌های خوبی داشتیم، به خاطر یک بازی که با اختلاف یک گل باختیم نتوانستیم به جمع چهار تیم برتر راه پیدا کنیم، تجربه خیلی خوبی برای شخص من بود.

 

فارس: به خاطر جام باشگاه‌های آسیا به حج رفتید، چه حس و حالی داشتید؟

بهنام‌نیا: اتفاق خیلی خوبی که افتاد، در شرایط کرونا توانستیم به مکه برویم و حج عمره به جا آوردیم، تجربه خیلی خوبی بود، این که در آن شرایط توانستیم چنین تجربه‌ای داشته باشیم عالی بود، مخصوصا این که همراه تیم و دسته جمعی بودیم.

فارس: لیگ‌ برتر امسال را چطور ارزیابی کردید؟

بهنام‌نیا: لیگ برتر امسال، پنج تیم خیلی خوب داشت، مسابقات تقریبا خیلی نزدیک به هم بود و سطح لیگ بالا رفته بود، به این خاطر که تیم ملی توانسته بود در مسابقات قبلی به جام جهانی هندبال برود، نگاه‌ها به سمت هندبال آمده بود، سطح لیگ خیلی خوب بود.

فارس: فکر می‌کنید بتوانید با تیم ملی در آسیا و جام جهانی حضور پیدا کنید؟

بهنام‌نیا: امسال توانستم به اردوهای تیم ملی دعوت شوم، مسابقات المپیک آسیایی پیش رو داشتیم که بخاطر شرایط کرونا در چین لغو شد، به احتمال زیاد مسابقات همبستگی‌ کشورهای اسلامی را در سه ماه آینده داریم، در‌نهایت در دی ماه مسابقات جام جهانی است که تلاش می‌کنم در تیم‌ ملی باشم.

 

انتهای پیام/۶۳۱۲۶/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول