اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

افزایش ۸۸ درصدی اعتبارات لرستان از محل سرمایه استانی

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: ما از محل سرمایه استانی سال۱۴۰۰، ۵۴۱ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که در قانون بودجه ۱۴۰۱ این رقم به ۱۰۱۶ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، رشد اعتبارات استانی ۸۸ درصد و رتبه ما ۱۶ بود.

افزایش ۸۸ درصدی اعتبارات لرستان از محل سرمایه استانی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سمانه حسن پور ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان که به منظور بررسی و تصویب مدل توزیع اعتبارات استان برگزار شد، اظهار کرد: ما از محل سرمایه استانی سال۱۴۰۰، ۵۴۱ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که در قانون بودجه ۱۴۰۱ این رقم به ۱۰۱۶ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، رشد اعتبارات استانی ۸۸ درصد و رتبه ما ۱۶ بود.

وی افزود: البته سر جمع سه درصد از رقم‌هایی که در قانون‌ بودجه آمده کم و در قالب توازن استانی و ملی به استان ابلاغ می‌شود که در این حوزه هم سهم‌های خوبی داریم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان بیان کرد:‌ اعتبار استان در قانون بودجه سال گذشته از محل نفت و گاز ۲۱۳ میلیارد تومان بود، اما امسال به ۳۸۹ میلیارد تومان رسیده که با رشد ۸۲ درصدی مواجه بودیم، ضمن اینکه رتبه استان در این حوزه ۱۹ بوده است.

حسن پور گفت: این افزایش به دلیل صد میلیارد تومان علی السویه به استان‌ها بود که در مجلس اضافه شد. 

وی به سهم استان از اعتبارات توازن ملی و استانی هم اشاره کرد و افزود: در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ رقم ۱۲۲۴ میلیارد تومان از محل توازن ملی و استانی داشتیم، این رقم در قانون بودجه ۱۴۰۱ هم ثابت است، استان رتبه ۷ را در خصوص اعتبارات توران ملی و استانی به خود اختصاص داده، رتبه استان هفت و سهم ما ۴/۳۷ است‌.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان به اعتبارات عمرانی استان آنچه که ابلاغ شده و نه ردیف‌های شناور و پروژه‌های بزرگ که پیوست شماره یک قانون بودجه را دارن اشاره کرد و گفت: سال ۱۴۰۰، ۱۹۷۸ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی بود این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۲۶۲۹ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، سهم ما ۳/۶۳ در کشور است همچنین رتبه استان ۳۳ درصد است.

 حسن پور سرانه اعتبارات عمرانی استان در سال ۱۴۰۰ را یک میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این رقم در سال ۱۴۰۱ به یک و نیم میلیون تومان افزایش پیدا کرده، ضمن اینکه رتبه استان در این حوزه ۹ است.

وی گفت: ما ردیف‌ اعتباری خاصی هم داریم که سال گذشته نداشتم، امسال ۴۶ میلیارد تومان به طرح‌های هادی اختصاص پیدا کرده که تاکنون ابلاغ نشده است، یکصد میلیارد تومان نفت علی السویه به همه استان‌ها داده شد‌، همچنین از محل تبصره ۱۴ یکصد میلیارد تومان به طرح‌های هادی اختصاص پیدا کرده که هنوز ابلاغ نشده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان در پایان صحبت‌های خود اعتبارت جاری استان در سال ۱۴۰۰ را برای ۲۴ دستگاه استانی ۶۶۴ میلیارد تومان عنوان و گفت: در قانون بودجه امسال این رقم به ۸۵۱ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده، رشد استان ۲۸/۱ درصد بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول