اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

مسوولان لرستان از رفتار درجازننده جزیره‌ای دوری کنند/ نیازمند مدیریت آب در استان هستیم

نماینده مردم لرستان در خبرگان رهبری، دور شدن از جزیره‌ای عمل کردن و رفتن به انجام هم‌افزایی و یکپارچه کردن را یک ضرورت خواند و گفت: امروز اگرچه گفتمان ظاهری شکل گرفته اما در عمل واقعا این‌گونه نیست.

مسوولان لرستان از رفتار درجازننده جزیره‌ای دوری کنند/ نیازمند مدیریت آب در استان هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، آیت‌الله احمد مبلغی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، رسانه را عامل بسط و ارتباط در جامعه عنوان و اظهار کرد، اگر بخواهیم اهمیت رسانه را بازگو کنیم می‌توان گفت گاهی رسانه معجزه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر رسانه را از جامعه بگیریم، آن جامعه قطعا مرده خواهد بود، همچنان که محتوای انعکاس داده شده در رسانه اگر اشتباه باشد، بدون شک پیامدهای منفی را برای جامعه خواهد داشت.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، رسانه تکنولوژی‌های پیشرفته را در اختیار گرفته و در کمتر از ثانیه‌ای می‌تواند جهان را درگیر یک خبر کند، گفت: افکار عمومی را شکل داده و آگاهی جمعی را خلق می‌کند، پیشرفت امروز جامعه با رسانه بوده و هر چه جلوتر می‌رویم، اهمیت رسانه بیشتر و بیشتر می‌شود.

آیت‌الله مبلغی با بیان اینکه هر موضوعی امروز یک بُعد رسانه را درگیر خود می‌کند، افزود: یک رسانه بااخلاق، در برابر مردم و واقعی نمودن حوادث احساس مسوولیت کرده و تعالی جامعه را در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: رسانه می‌تواند اگر مشکلی پیش آمد، همه با هم اجتماع کرده و خلق جریان کنند، چرا که این ظرفیت و توانایی در رسانه وجود داشته و قابلیت انعکاس رویداد را به نحو درست و مطلوبی دارد.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص اهمیت جهاد تبیین، گفت: طی سال‌های اخیر اجماع خوبی بین لرستانی‌ها از هر قشری ایجاد شده و تبدیل به گفتمان اساسی رو به پیشرفت برای استان شده است.

آیت‌الله مبلغی بیان داشت: مشکلی که در استان وجود دارد این است که لرستان یک ظاهر و یک زیر پست برای آن متصور است، در ظاهر گاهی بین افراد هماهنگی و صدای واحد شکل نمی‌گیرد و در باطن نیز گاهیمجموعه‌های مختلف استان انسجامی را شکل نداده و کار جزیره‌ای را انجام ندهند.

وی، دور شدن از جزیره‌ای عمل کردن و رفتن به انجام هم‌افزایی و یکپارچه کردن را یک ضرورت خواند و افزود: امروز اگرچه گفتمان ظاهری شکل گرفته اما در عمل واقعا این‌گونه نیست، خیزش دوم این است که هماهنگی بین مجموعه‌ها واقعی و موثر در راستای توسعه استان باشد.

نماینده مردم لرستان با بیان اینکه در کنگره شهدا چند رسالت مهم باید صورت گیرد، افزود: نخست اینکه تجلیل از شهدا در سطح بالایی از جامعه انجام شود، و دیگر اینکه کارکرد انسجام‌بخشی را بر دوش کنگره بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه در لرستان باید پیگیر بودجه ویژه باشیم چرا که با اعتبارات عادی نمی‌توان کاری کرد، گفت: بر اختصاص بودجه ویژه برای لرستان باید پافشاری شود، نه تنها باید به استان نگاه ویژه شود، بلکه نیاز به توجه خیلی ویژه‌تر دارد، استانی که همواره در خدمت نظام و ارزش‌‌های آن بوده و هست، اکنون نباید این وضعیت بیکاری و تورم و ... را داشته باشد.

نماینده مردم لرستان در خبرگان رهبری خطاب به مسوولین استانی و ملی بیان کرد: هرگونه خدمت به مردم لرستان زودبازده است و اگر شروع شود بسیار برای استان و کشور پر برکت خواهد بود.

آیت‌الله مبلغی ادامه داد: استانی هستیم که آب به اندازه کافی داریم و مدیریت آب مهمترین موضوع امروز لرستان است که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

نماینده مردم لرستان در خبرگان رهبری با بیان اینکه مقام معظم رهبری همیشه نگاه زیربنایی و مثبت به استان داشته‌ و دارند، افزود: دولت باید این نگاه رهبری را سرلوحه قرار داده و الهام‌های لازم برای گوش دادن، توجه کردن و آمدن به سمت تحقق مطالبات استان را داشته باشد.

وی با بیان اینکه نگران جزیره‌ای عمل کردن لرستان هستم، گفت: امروز استان جزیره‌ای عمل می‌کند بدون صدای واحد و در صورت ادامه یافتن این موضوع، امیدی برای حل مشکلات نخواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول