اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

لزوم همکاری شهرداری کرمان با دانشگاه علوم پزشکی برای ساخت شهرک سلامت

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به لزوم ساخت شهرک سلامت در کرمان گفت: شهرداری اجازه کاربری را به علوم پزشکی بدهد و به آنها کمک کند تا دانشگاه این شهرک را بسازد.

لزوم همکاری شهرداری کرمان با دانشگاه علوم پزشکی برای ساخت شهرک سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در نشست اعضای شورای شهر و شهردار کرمان اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی بر اساس جریان امامت و ولایت شکل گرفته و باید قدردان آن و شهدای راه آن باشیم و در همین راه جان دهیم.

وی به حقوق معادن پرداخت و با اشاره به تبصره ۷ بند ۳ در قانون بودجه، عنوان کرد: این قانون دولت را موظف کرده است حق ۱۵ درصدی از حقوق معادن را هر سه ماه یک بار به شهرستانی که معدن در آن وجود دارد واریز کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی این قانون را دارای اشکالات جدی خواند و با تاکید بر اینکه متاسفانه در مجلس نگاه شهری بر منافع ملی غالب شده است، گفت: شهرستانی مانند سیرجان که معدن گل‌گهر را در خود جای داده، آنقدر پول دارد که نمی‌داند با آن چه کند، گل‌گهر سال گذشته ۳۵ هزار میلیارد تومان سود خالص داشته و هزینه کرد این سهم ۱۵ درصدی در شهرستانی مثل سیرجان سرریز داشته اما مرکز کرمان دارای مشکلات عدیده مالی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شهرستان سیرجان اخیرا به کمک گل‌گهر پارکی را طراحی و اقدام به اجرا کرده است که حداقل سه‌هزار میلیارد تومان هزینه خواهد برد.

 زاهدی تصریح کرد: ما در کرمان معادن شن و ماسه داریم و می‌توانیم سهم خودمان در زیرساخت‌ها را مطالبه کنیم، هر چند گل‌گهر و سرچشمه وجود ندارد، اما راهی هست تا مبلغی وارد استان شود.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌هایی که در مجلس دهم داشتیم، موضوع حقوق دولتی و ارزش افزوده حل شد، اگر این قانون تصویب نمی‌شد، به غیر از چند شهرداری در کشور بقیه ورشکست شده بودند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی پیگیری آسفالت ضروری در کرمان را کاری خوب دانست و بیان کرد: کرمان اما کارهای بزرگ هم لازم دارد.

پروفسور زاهدی از لزوم ساخت شهرک سلامت در این دوره شهرداری سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: گاهی یک دندانپزشکی، مراجعه‌کننده را به چندین نقطه شهر می‌کشاند، همه مراکز باید در جایی کنار هم قرار بگیرند، با رئیس دانشگاه علوم پزشکی صحبت کرده‌ام که وی نیز بر تحقق این موضوع تاکید کردند، شهرداری اجازه کاربری را به علوم پزشکی بدهد و به آنها کمک کند تا دانشگاه آن شهرک را بسازد.

وی با گلایه از رفتار دولت برای مقدمات سفر استانی به کرمان، گفت: نمی‌دانم چرا مجمع نمایندگان را کنار گذاشتند، نمایندگان مطالباتی داشتند، اگر می‌توانستیم ورود پیدا کنیم، مشکلات شهرداری از جمله تامین قیر را گوشزد می‌کردیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اتباع بیگانه را زنگ خطری برای کرمان و مردم این شهر خواند و ابراز داشت: کرمان بالای یک‌میلیون نفر جمعیت دارد، ۱۰۰ هزار نفر هم اتباع بیگانه در شهرستان کرمان حضور دارند که آنان را تهدید بزرگ اقتصادی و امنیتی می‌دانم، آنها حتی مدارس ما را هم اشغال کرده و سرانه آموزشی استان ما را نسبت به کشور عقب گذاشته‌اند.

وی اضافه کرد: جلسات متعددی با مسؤولان امر داشتم هم آقای رئیسی، هم وزیر کشور و هم معاون امنیتی، موضوع را چندین بار پیگیری و جلسات متعددی با وزیر کشور و معاون امنیتی گذاشته و موارد را تشریح کردم که کارهایی هم در حال انجام است.

وی به تغییر مدیریت استان پرداخت و ابراز داشت: برخی دوستان راه دیگری را انتخاب کردند اگر همان روز اول محکم ایستاده بودیم و استاندار تغییر پیدا کرده بود، اکنون استان طور دیگری پیش می‌رفت، آن انحراف موجب شد مسیر جریان انقلابی عوض شود، هر چه زمان بگذرد کمرنگ‌تر خواهد شد، امیدوارم دکتر فداکار با عزم جدی از نیروهای انقلابی استفاده کند، نیروهای وی در شهربابک و رفسنجان مورد تایید جریان انقلابی نیستند.

 زاهدی اضافه کرد: برخی موضوعات هم فضای روانی ناشی از برجام هستند، نمی‌دانیم چه می‌شود، ما مطالبات اساسی از آمریکا داریم که کوتاه نمی‌آید، البته او هم از ما دو مطالبه دارد که ما به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم.

وی اضافه کرد: چند روز قبل از مذاکرات قطر، در صحن مجلس از مذاکرات مشروط سخن گفتم و شرط‌ها را هم در بحث اقتصادی گذاشتم، آنها حاضر نیستند بانک مرکزی ما را آزاد کنند این خط قرمز ما است و پیشرفت و توسعه را از ما می‌گیرد، بحث دیگر سپاه هست، آن‌ها حاضر نیستند سپاه را از تحریم بیرون بیاورند، در هیچ جای دنیا رسم نیست که نیروهای مسلح کشوری را تروریست بدانند، آمریکا بخشی از نیروهای ما را تروریست حساب کرده و ما اصرار داریم آن را بردارد.

زاهدی اضافه کرد: اگر این اتفاق بیفتد دست ما را برای پیگیری ترور حاج قاسم بازتر می‌کند و محاکم بین‌المللی طرف ما را می‌گیرند، علاوه بر این ما دستاوردهایی داریم و تسلیحاتی می‌سازیم مثل پهپاد یا موشک که نمی‌توانیم آنها را بفروشیم، اگر تحریم سپاه برداشته شود از لحاظ دفاعی به نفع ما می‌شود، پس ما با آمریکا به راحتی نمی‌توانیم  کنار بیاییم مگر اینکه به‌دلیل انتخابات درون حزبی، آنها، ممکن است کوتاه بیایند اما نگرانی داریم دوباره کسی مثل ترامپ بیاید، اگر کنگره پای کار نباشد، نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.

وی به جراحی اقتصادی در دولت اشاره کرد و عنوان داشت: نظام اعم از رهبر و سه قوه پای این کار بودند، اما مساله این است که آیا این جراحی اقتصادی با برنامه انجام شد یا بدون برنامه؟ معتقدم این جراحی را زود انجام دادند و آقایان جوانب کار را در نظر نگرفتند و عجولانه وارد کار شدند همین عجله تبعاتی در پی داشت.

 زاهدی اضافه کرد: افزایش ۵۷ درصدی حقوق موجب افزایش قیمت کالا ها شد و تاثیر منفی خود را در اقتصاد گذاشت، می‌توانستد از ۵۷ درصد، فقط ۲۰ درصد را ریالی اضافه کنند و بقیه آن را به صورت کالابرگ، یا از راه‌های دیگر پیش ببرند.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول