اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

استاندار فارس: راه‌اندازی شهرک سلامت از مهاجرت پزشکان جلوگیری می‌کند

استاندار فارس خواستار پیگیری راه اندازی شهرک سلامت در شیراز شد و گفت: ایجاد این مرکز، موجب توسعه توریسم درمانی، افزایش اشتغال، رونق اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت کادر درمان می‌شود.

استاندار فارس: راه‌اندازی شهرک سلامت از مهاجرت پزشکان جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه در نشست مجمع نمایندگان مردم فارس، با اشاره به طرح سطح بندی در حوزه خدمات درمانی شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکید کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز خود را متعهد بداند که شهرستان های استان را در سطح درمانی خود حفظ کرده و خدمات مرتبط با سطح آن شهرستان ها ارائه شود همچنین نمایندگان هم متعهد شوند که به مجموعه سلامت در راستای خدمت رسانی مطلوب، کمک کنند.

وی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز را طبیبی وفادار به مردم معرفی کرد که ماندگاری و ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی او در دانشگاه علوم پزشکی، نشان دهنده اخلاق، تعهد و مسوولیت پذیریش در راستای کمک به مردم به ویژه مستضعفان جامعه است.

ایمانیه از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی خواست تا با پیگیری برای راه اندازی شهرک سلامت در شیراز، موجب توسعه توریسم درمانی، افزایش اشتغال، رونق اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت کادر درمان شوند.

پیگیری تکمیل و بهره‌برداری از پروژه های نیمه تمام حوزه سلامت در شهرستان‌های استان و اجرای مالیات عادلانه در حوزه سلامت از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی استاندار فارس در این نشست بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست، با ارائه توضیحاتی درباره وضعیت بهداشت و درمان در استان فارس، از همکاری و همدلی نمایندگان استان برای مشارکت در ارائه خدمات مطلوب سلامت به مردم استان به ویژه در بحران کرونا قدردانی کرد.

سید وحید حسینی با اعلام اینکه آمار نشان می دهد که وضعیت سلامت استان نسبت به دیگر استان ها در کشور وضعیت مطلوبی قرار دارد، گفت: فارس در انجام واکسیناسیون در کشور نیز در جایگاه دوم قرار دارد و ۸۷ درصد گروه هدف در فارس دُز اول و ۷۵ درصد نیز هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند

او با بیان اینکه جلب رضایت خداوند متعال و مردم، اولویت مجموعه سلامت است، عنوان کرد: اغلب بیماری های واگیر با دریافت ۷۵ تا ۸۰ درصد واکسن از سوی مردم، ایمنی جامعه ایجاد می‌شود، اما با توجه به شدت و جهش های کروناویروس، این هشدار همچنان وجود دارد که باید مشارکت عمومی در واکسیناسیون ادامه یابد و به شیوه نامه های بهداشتی نیز بیش از پیش و با جدیت رعایت شود.

حسینی در این نشست به تفکیک شهرستان‌ها به نمایندگان استان، گزارشی از مجموعه سلامت مربوط به آن شهرستان ارایه داد.

او با تاکید بر تاثیر حمایت و پشتیبانی نمایندگان از حوزه سلامت به عنوان متولی بهداشت و درمان در راستای تامین سلامت مردم و ارایه خدمات مطلوب به مراجعان، اظهار داشت: بحران کرونا بار مالی بر دانشگاه اضافه کرده است که نمایندگان باید در تامین اعتبارات، مجموعه سلامت را یاری رسانند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول