اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افزایش قاچاق کالا، امنیت ملی به خطر می‌اندازد

ائمه جمعه استان زنجان در خطبه‌های نماز این هفته ضمن اشاره به شکست‌های سایبری رژیم صهیونیستی از جبهه مقاومت، به مناسبت‌های هفته پیش رو از جمله روز عرفه و عید قربان را یادآور شده و تاکید کرد: آسیب‌های قاچاق کالا از اشتغال تا بروز آسیب‌های اجتماعی را شامل می‌شود.

افزایش قاچاق کالا، امنیت ملی به خطر می‌اندازد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان در خطبه‌های نماز این هفته ضمن اشاره به شکست‌های سایبری رژیم صهیونیستی از جبهه مقاومت، به مناسبت‌های هفته پیش رو از جمله روز عرفه و عید قربان را یادآور شده و تاکید کرد: آسیب‌های قاچاق کالا از اشتغال تا بروز آسیب‌های اجتماعی را شامل می‌شود.

 خطیب جمعه ماهنشان هم در خطبه‌های این هفته نماز نماز ماهنشان با اشاره به شکست‌های پی در پی سایبری رژیم صهیونیستی که از محور مقاومت مخصوصاً ایران متحمل می‌شود، اظهار کرد: این هشدار برای رژیم منحوس صهیونیستی بوده و موفقیت و پیروزی برای محور مقاومت و ایران است اما نباید با پیروزی‌ها مغرور شویم و از دشمن غافل باشیم.

حجت‌الاسلام علیرضا علی‌اکبری بر ضرورت توجه دستگاه‌های امنیتی نسبت به تامین بیشتر امنیت زیرساخت‌ها تاکید و تصریح کرد: امنیت ملی مرهون امنیت روانی جامعه است، از این رو تلاش دشمن بر این است که تا با دروغ سازی و شایعه‌سازی احساس ناامنی را دامن زده و روحیه عمومی را کاهش دهند و از این طریق به امنیت نرم و اجتماعی و سپس امنیت سخت و فیزیکی جامعه لطمه وارد کند.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو و روز عرفه و روز حرکت امام حسین (ع) از مکه به عراق و روز شهادت حضرت مسلم بن عقیل و با بیان اینکه تاریخ معلم انسان‌هاست، افزود: هر روز حجت‌الله زمان نیازمند یاری شیعیانش است و هدف از بیان وقایع تاریخی معرفت افزایی و کسب معرفت به ولی الله زمان است.

اجرای نذر 72 قربانی در حرم قیدار نبی

همچنین امام جمعه قیدار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تاکید بر اینکه خداوند متعال برای بزرگداشت خاطره توحیدی و اخلاص الهی حضرت ابراهیم (ع) و پسرش اسماعیل عید قربان را قرار داد تا خاطره از خود گذشتگی آن دو بنده مخلص خدا سندی برای نمایش شرف و فضیلت آدمیت باشد، افزود: لذا در روز عید قربان علاوه بر نماز که ان‌شاءالله در ساعت هشت اقامه خواهد شد برنامه 72 قربانی در حرم مطهر برگزار خواهد شد و بعد از ظهر عید قربان برنامه جشن با سخنرانی وزیر ارشاد و حاج کلامی و مادحین اهل بیت برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی موسوی با بیان اینکه در رابطه با غدیر تا بحال کوتاهی شده است و ما باید کاری کنیم که پیام غدیر به دنیا برسد، ادامه داد: عاشورا باید فراگیر و جهانی باشد همانطوری که در دهه عاشورا شیعیان عالم بسیج می‌شوند برای معرفی امام حسین (ع) باید در غدیر هم بسیج شوند، چون مدیریت جهان با غدیر و آمدن امام زمان درست می‌شود.

وی با بیان اینکه ریشه تمام حقایق در دین ما به روز غدیر باز می‌گردد، تصریح کرد: هر چقدر برای روز غدیر هزینه کنیم باز هم کم است و در روایت آمده هر کس در روز غدیر یک نفر را اطعام کند گویی 124 هزار پیامبر شهید و صدیق را اطعام داده است.

افزایش قاچاق کالا بحران‌های اجتماعی را افزایش و در نهایت امنیت ملی به خطر می‌اندازد

امام جمعه قیدار با تاکید بر اینکه قاچاق کالا پدیده‌ای است که اقتصاد و جامعه ایرانی را درگیر کرده و به‌طور گسترده‌ای در اقتصاد ایران رواج پیدا کرده است، افزود: قاچاق آثار ناخوشایند را به‌جای گذاشته و ضربه‌های سنگینی به اقتصاد وارد کرده است.

وی تاکید کرد: با ورود کالاهای قاچاق و وارداتی، اولین ضربه به تولید ملی می‌خورد و تقاضا برای محصولات تولید داخل کاهش می‌یابد و به‌دنبال خود، کاهش سرمایه‎‌گذاری را در بخش تولید داخلی را موجب و کاهش سرمایه‌گذاری نیز باعث کاهش اشتغال می‌شود و نرخ بیکاری را افزایش می‌دهد.

موسوی ادامه داد: با افزایش بیکاری بر بحران‌های اجتماعی و تبعات ناشی از آن نیز افزوده خواهد شد، در نهایت می‌توان گفت با افزایش قاچاق کالا بحران‌های اجتماعی افزایش می‌یابد و در نهایت امنیت ملی به خطر می‌افتد.

عملکرد امریکا نشان می‌دهد این کشور غیرقابل اعتماد است

امام جمعه آب‌بر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن روز عرفه و عید قربان اظهار کرد: روزهای پیش رو روزهای شناخت خود و توبه از گناهان و روی آوردن به درگاه خداوند متعال، از این رو باید از این فرصت برای روی آوردن به پروردگار متعال استفاده کرد.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری به مذاکرات در حال انجام بین ایران و کشورهای غربی از جمله امریکا اشاره و تصریح کرد: عملکرد و رویکردهای این کشورها نشان می‌دهد که این کشورها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

وی به مشکلات معیشتی مردم اشاره و تاکید کرد: اگر مسؤولان نسبت به حل این مشکلات اقدام کنند همین مردم به مانند همیشه در میدان حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول