اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

لزوم بهره گیری از ظرفیت علمی و دانشگاهی قزوین جهت افزایش تولید دانش محور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: با بهره گیری از ظرفیت های دانشگاهی استان می توان در راستای جهش تولید دانش محور گام برداشت.

لزوم بهره گیری از ظرفیت علمی و دانشگاهی قزوین جهت افزایش تولید دانش محور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عزیزالله افضلی در همایش روز ملی صنعت و معدن که عصر امروز در قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اول تیر ماه روز ملی اصناف و دهم تیر روز ملی صنعت نامگذاری شده و امسال برای اولین بار این ایام را دهه تولید و تجارت نامگذاری کردند.

وی افزود: در استان قزوین نیز با همکاری تشکل ها و به همت  دستگاه های مختلف که در موضوع اقتصاد استان سهیم هستند در این دهه هر روز به یک مسئله ای پرداخته شد. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در سال 1400 که توام با کووید 19 بود سختی و مشقت تولید دو چندان شده بود. 

افضلی ادامه داد: استان قزوین با شاخصه هایی که دارد مورد توجه حوزه صنعت قرار دارد چرا که به خاطر نزدیک بودن به حوزه مصرف و دارا بودن کارگران ماهر از ویژگی های ممتازی برخوردار است. 

وی اضافه کرد: استان قزوین به جهت عدم محدودیت در استقرار واحدهای صنعتی مورد توجه قرار گرفته و در بخش سرمایه گذاری نیز خوب پیش رفته است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کرد: باید به گونه ای عمل کنیم تا هدایت متمرکز و سرمایه محور انجام دهیم چرا که رویکرد دولت سیزدهم توجه به تولید داخل است.

افضلی خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه ریزی های دولت برای آینده نه چندان دور، با برنامه های درست می توان به قله های رفیع صادرات رسید چرا که ما در مسیر لجستیکی که قرار داریم و این موضوع می تواند ارز آوری خوبی را به دنبال داشته باشد.

وی تاکید کرد: در بحث پرداختن به شعار سال توجه ویژه ای به بخش تکنولوژی و صنایع دانش بنیان شده و استان قزوین تقریبا در این موضوع پیشتاز بوده است. 

افضلی بیان کرد: بیش از 99 شرکت دانش بنیان در قزوین  وجود دارد که اگر بتوانیم برنامه ریزی خوبی داشته باشیم پتانسیل خوبی برای قزوین به شمار می رود. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: با بهره گیری از ظرفیت های دانشگاهی استان می توان در راستای جهش تولید دانش محور گام برداشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول