اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فعال بحرینی: کودکان زندانی از دیدار با خانواده‌های خود محروم هستند

یک فعال زن بحرینی ضمن انتقاد از اوضاع اسف‌بار زنان در این کشور، گفت که چند کودک و نوجوان زندانی بحرینی، از دو ماه پیش، از دیدار با خانواده‌های خود محروم هستند.

فعال بحرینی: کودکان زندانی از دیدار با خانواده‌های خود محروم هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابتسام الصایغ» فعال زن بحرینی از بازداشت کودکان و نوجوانان توسط رژیم آل خلیفه در این کشور به شدت انتقاد کرد.

الصایغ به خبرگزاری فارس گفت که در اتاقهای شکنجه زنان در بحرین، هیچ مساواتی وجود ندارد؛ بلکه زنان به شیوه‌ مردان مجازات می‌شوند.

وی ادامه داد: زن شاید در بحرین توانسته باشد بخشی از حقوق خود را به دست آورد و به عنوان نماینده در پارلمان حضور داشته باشد، ولی اختیاری ندارد. توانمندی و پتانسیل زیادی داریم که اگر در محل مناسب مورد استفاده قرار گیرد، می‌بینیم که شایسته‌تر از مردان هستند.

این فعال بحرینی با بیان اینکه زن در این کشور، همچنان در حاشیه است و حتی نمی‌تواند حساب بانکی برای فرزند خود باز کند، خاطر نشان کرد، مرد در بحرین، می‌تواند هر کاری انجام دهد، ولی زن نمی‌تواند به فرزند خود، تابعیت دهد.

الصایغ خاطر نشان کرد: زنان از برخی حقوق شهروندی برخوردار نیستند، از جمله اینکه اگر همسر یک زندانی سیاسی باشد، حق مسکن ندارد. بسیاری از زنان به خاطر عوامل سیاسی، از درخواست مسکن محروم شده‌اند.

وی درباره شرایط کودکان و نوجوانان زندانی در بحرین هم گفت: سن این افراد، بیشتز ار ۱۵ سال نیست. سال گذشته هم سه فرزند از یک خانواده بازداشت شدند. برخی از منابع معارض نیز میگویند که بیش از ۵۰۰ کودک در زندانهای رژیم، زندانی هستند.

این فعال بحرینی با بیان اینکه بازداشت کودکان، جنایتی است که با معاهدات حقوق کودکان همخوانی ندارد، تأکید کرد، خانواده باید هسته جامعه و محیط طبیعی برای رشد صحیح کودکان باشد و از نظر روانی و جسمی، رشد صحیحی داشته باشند.

الصایغ با اشاره به اینکه بازداشت نوجوانان زیر ۱۸ سال و جدا کردن آنان از خانواده، عواقب وخیمی برای آینده آنها خواهد داشت، خاطر نشان کرد، در جریان رصد بازداشتهای خودسرانه کودکان ۶ سال و نوجوانان بین ۱۴ تا ۱۵ سال، دیدبان حقوق بشر گزارش داد که آنان نزدیک به دو ماه است که از دیدار با خانواده‌هایشان محروم شده‌اند.

وی در پایان تأکید کرد، مسئولان بحرینی پس از اینکه کودکان  این کشور به ۱۸ سالگی می‌رسند، آنان را بازداشت می‌کنند. برخی از کودکان که به خاطر فشارهای بین‌المللی آزاد شده بودند، پس از اینکه به ۱۸ سالگی می‌رسند، توسط رژیم آل خلیفه بازداشت می‌شوند.

گفت‌وگو از معصومه فروزان

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول