اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اخذ پروانه استاندارد مجموعه پارک بازی دریاچه مصنوعی گنبدکاووس

رئیس اداره استاندارد شرق گلستان گفت: بهره‌بردار مجموعه پارک بازی «وارنا» جنب دریاچه مصنوعی گنبدکاووس موفق به اخذ پروانه استاندارد برای چهار تجهیز خود از سازمان ملی استاندارد ایران شد.

اخذ پروانه استاندارد مجموعه پارک بازی دریاچه مصنوعی گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محسن خسروی امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: بهره‌بردار مجموعه پارک بازی «وارنا» دریاچه مصنوعی گنبدکاووس موفق به اخذ پروانه استاندارد برای چهار تجهیز خود از سازمان ملی استاندارد ایران شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اعتبار یکساله تاییدیه وسایل بازی، بهره‌بردار مجموعه پارک بازی «وارنا» دریاچه مصنوعی گنبدکاووس ضمن رعایت الزامات نصب و محدودیت‌های بهره‌برداری می‌تواند به مدت یکسال به شهروندان گنبدی خدمت‌رسانی کند.

رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس در خصوص مجموعه قایق‌های پدالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فعالیت آن بدون مجوز استاندارد غیرقانونی بوده و شهرداری باید هرچه سریع‌تر نسبت به اخذ تاییدیه استاندارد اقدام و یا بهره‌بردار رسمی را به اداره استاندارد معرفی کند در غیر اینصورت اداره استاندارد ناچار به پلمب آن خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به آخرین بازرسی صورت گرفته توسط اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس از وسایل بازی مستقر در هفت پارک شهر گنبدکاووس، روند استانداردسازی و نوسازی تجهیزات نسبت به سال‌های گذشته را بسیار مثبت ارزیابی کرده و عملکرد شهرداری در حوزه استانداردسازی پارک‌ها را قابل تقدیر دانسته اما مطابق گزارش حوزه کارشناسی هنوز نواقص عملکردی تجهیزات  وجود دارد که به صورت فایل تصویری و مکتوب به شهرداری گنبدکاووس ارسال شد تا در کوتاه‌ترین زمان نواقص برطرف و گزارش مربوطه به اداره استاندارد اعلام شود.

خسروی گفت: با شروع فصل تابستان و مراجعه بیشتر خانواده‌ها به مراکز تفریحی و استفاده بیشتر از وسایل بازی و نیز با توجه به اجباری بودن استاندارد وسایل بازی به شماره ۸۹۸۷، بهره‌برداران، مالکان و شهرداری‌ها باید دقت نظر بیشتری در خصوص نگهداری از وسایل داشته و از صحت نشان استاندارد درج شده بر روی وسایل و یا پروانه استاندارد واحد تولیدی از طریق ارسال کد ۱۰ رقمی استاندارد به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ و یا سایر استعلامات مکتوب اطمینان حاصل کرده و در مرحله نصب نیز هماهنگی بین واحد تولیدی و شرکت بازرسی استاندارد انجام شود.

وی با اشاره به افزایش تعداد مدیران کنترل کیفیت حوزه استاندارد گنبدکاووس بیان کرد: تعداد ۱۶۰ مدیر کنترل کیفیت (QC) دارای تایید صلاحیت از سازمان ملی استاندارد ایران در حوزه شهرستان گنبدکاووس و شرق گلستان بر کیفیت تولیدات و خدمات مسئول استاندارد اجباری نظارت می‌کنند.

رئیس اداره استاندارد شرق گلستان خاطرنشان کرد: گزارشات کنترلی داخلی، ثبت روزانه، هفتگی و ماهانه روندهای سطوح کیفیت تولیدات از جمله موارد مهم  در ارزیابی این مدیران است.

وی بیان کرد: توانمندسازی این مدیران نقش بسزایی در ارتقاء کیفیت تولیدات و خدمات مطابق استاندارد خواهد داشت.

خسروی از آغاز فرایند انتخاب مدیر (QC) نمونه خبر داد و افزود: پروسه ارزیابی مدیران کنترل کیفیت آغاز شده و مدیران منتخب در روز جهانی استاندارد مصادف با ۲۳ مهرماه  ۱۴۰۱ و هفته استاندارد معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول