اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

جوابیه شهرداری قشم در پاسخ به خبر «حسابرسی شهرداری قشم به کجا رسید؟»

شهرداری قشم در پاسخ به خبر «حسابرسی شهرداری قشم به کجا رسید؟» جوابیه‌ صادر کرد.

جوابیه شهرداری قشم در پاسخ به خبر «حسابرسی شهرداری قشم به کجا رسید؟»

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، 29 خردادماه امسال خبری با عنوان «حسابرسی شهرداری قشم به کجا رسید؟» منتشر شد که خبرگزاری فارس در آن خواستار شفاف‌سازی علت مردود اعلام شدن حسابرسی این شهرداری در سال 1399 شده بود.(بیشتر بخوانید) 

شهرداری قشم در همین رابطه امروز جوابیه‌ای به شرح زیر صادر کرده است: 

پیرو انتشار مطلبی با عنوان «حسابرسی شهرداری قشم به کجا رسید؟» در خبرگزاری فارس و ایجاد ابهام در جامعه بدینوسیله جهت تنویر افکار عمومی مطالبی به اختصار بیان می گردد. حسابرسی از شهرداری‌ها در چارچوب اختیارات شورای اسلامی شهر بوده و انتخاب حسابرس آن صرفا از لیست حسابرسان خبره مورد تایید وزارت کشور و سازمان شهرداری ها ممکن است.

پیرو حسابرسی سال ۱۳۹۹ شهرداری قشم باستحضار شهروندان می رساند یک سری حسابهای باز سنواتی مربوط به سالیان گذشته نیز وجود داشته که مختص سال ۱۳۹۹ نبوده که طبق قانون می بایست این حساب ها پس از طی مراحل قانونی تعیین تکلیف می شد؛ اما به دلیل مجهول بودن برخی از آن‌ها یا مشکوک الوصول بودن، همچنان به عنوان حسابهای باز به سال‌های بعد منتقل شده است.

ایراد اصلی در حسابرسی سال ۱۳۹۹ نیز همین مساله بوده؛ لذا با پیشنهاد حسابرس مربوطه تمامی حسابهای باز سنواتی استخراج و جهت تعیین تکلیف و اخذ مصوبه به شورای اسلامی شهر ارسال شده که پس از تصویب، این حساب‌ها تعیین تکلیف و ایراد حسابرسی نیز برطرف خواهد شد.

حسابرسی سال ۱۴۰۰ نیز برابر با مقررات هم اینک در حال انجام می باشد و در مهلتی که قانون جهت تصویب تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ برای شورای شهر در نظر گرفته، به اتمام خواهد رسید.

پیرامون تغییر برخی متصدیان پست های سازمانی در شهرداری به استحضار مردم می رساند جابجایی ها در حوزه های خارج از واحدهای مالی و حسابداری بوده و این تغییرات هیچگونه ارتباطی به موضوع حسابرسی سنوات گذشته ندارد. نگاه شهرداری به تغییرات بر اساس شایسته سالاری، تخصص، تجربه و نیز حداکثرسازی و ارتقای سطح خدمات به شهروندان می باشد.

انتهای پیام/۸۸۰۷۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول